2011. április 8. 13:22

Idén a résztvevő éttermek negyede elsőként csatlakozott az immáron 6. alkalommal megrendezett Torkos Csütörtökhöz, mellyel a vendégek és a vendéglátók is egyaránt elégedettek – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. által készített felmérésből.

A nagy sikert aratott akcióban március 10-én közel 1200 étteremben mintegy kétszázezer vendég étkezett féláron. A vendéglátóhelyek több mint fele vidéki városban várta a vendégeket, 27,2 százalékuk pedig budapesti helyeken, ezen a napon átlagosan 164 főt fogadtak az éttermek, bár ebben természetesen igen nagy eltérések mutatkoztak. A vendégek több mint 85 százaléka az akció ismeretében kereste fel az adott egységet, több mint 80 százalékuk előzetes asztalfoglalással biztosította a helyét, ami nagyban megkönnyítette a vendéglátósok munkáját. 

Jelentősen megnőtt bevételek, elégedett vendégek

Az akció marketingtevékenységének és a vendégek körében aratott sikernek köszönhetően a résztvevő éttermek 41,6 százaléka lényegesen kedvezőbb aznapi bevételről adott számot, további 44 százalék pedig az átlagosnál kedvezőbbről. Ezek az arányok a felmérés szerint nem térnek el az előző évben tapasztalt arányoktól. Ennek egyik magyarázata lehet az, hogy az egységek befogadóképességei korlátozottak – emiatt az éttermek 63 százalékának kellett vendéget visszautasítania -, egy év alatt pedig a többségüknek nem változott drasztikusan az ismertsége. A résztvevők többsége viszont arról számolt be, hogy a vendégkörük a korábbi akciók hatására megnőtt, idén pedig az éttermek több mint 60 százaléka bízik abban, hogy a Torkos Csütörtök hosszú távon is vendégkört növelő hatása megmutatkozik majd.

Tekintve, hogy a vendégek döntően pozitív véleményt formáltak a kezdeményezésről, a vendéglátóegységek várakozásai nem nevezhetőek alaptalanoknak. A megfelelő színvonalú kiszolgálás, az ételek elvárásoknak megfelelő minősége mellett egyedül a szokásosnál hosszabb várakozási időt emelték ki negatívumként.

Egyéni reklám

A sikerhez azonban nem csak a Magyar Turizmus Zrt. reklámkampánya és a kifejezetten erre az eseményre készített honlap járult hozzá, hanem az éttermek önmaguk is, hiszen többségük saját csatornáin keresztül is hirdette a Torkos Csütörtököt. Ez lényegében az összes megjelenési formát felölelte, mivel a szórólapoktól kezdve a direct maileken és helyi médiumokon keresztül a közösségi portálokig minden formában hirdették az ominózus napot.

Várták a javaslatokat

A Magyar Turizmus Zrt. ezúttal is lehetőséget biztosított arra, hogy a programban résztvevő vállalkozások egyéni javaslataikat is megosszák. Ezek nagy része a – vendégek által már megismert, elfogadott – szabályokkal kapcsolatos: lehessen menüt kínálni; csak az ételekre vonatkozzon az 50%-os kedvezmény; kisebb legyen a kedvezmény. Mások éppen a szigorúbb szabályoktól várják az akcióba vetett fogyasztói bizalom megerősítését. Néhányan jelentősebb beszállítói kedvezményt és az MT Zrt.-től nagyobb promóciós támogatást várnának. – olvasható a felmérésben. Ugyanakkor sokan jó ötletnek tartanák a hasonló elveken alapuló egyéb akciókat is kifejezetten gyermekek számára, vagy a cukrászdák körében.

Emellett sokan tartanák fontosnak a vendégkör szemléletformálását is, ugyanis nem csak az okoz kellemetlenséget, ha a teltház miatt el kell küldeni a vendégeket, hanem a kihasználatlan asztalfoglalás is. A vendéglátók szeretnék, ha a foglalást intéző személy belátná, hogy ha nem mennek el, és erről nem értesítik az egységet, azzal mástól veszik el a lehetőséget.

Székely Sarolta

mfor.hu

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.