2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Növekedni fog a gépkocsik reexportja az idén a magyar piacon az Opel Magyarország várakozásai szerint.

A reexport során a magyarországi márkakereskedő az új, import járművet olyan külföldi vevőnek értékesítik, aki saját országában drágábban jutna hozzá az adott gépkocsihoz. Ez kétféleképp is  történhet: a kereskedő befizeti Magyarországon a regisztrációs adót, majd kivonja a forgalomból a járművet és úgy adja tovább külföldre, vagy pedig eleve külföldi rendszámot kap az autó. 

A kereskedők általában nem állnak ellen a reexportnak, hiszen ezzel is nő a forgalmuk, azonban a jelenség torzítja a valós piaci képet, miközben az ilyen értékesítésnek nincs hatása a magyarországi járműállományra. Az autós szakmai szervezetek pedig arra figyelmeztetnek, hogy a manipulált adatok hatására a gyártók megemelhetik a más EU-országokhoz képest kedvező magyarországi áraikat, ami rontja a hazai vevők pozícióját.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója újságíróknak elmondta: az Opel nem támogatja, hogy szerződéses partnerei reexporttal javítsák értékesítési adataikat, ugyanakkor jogilag nem akadályozza őket ebben.

Megjegyezte: a reexportra nem állnak rendelkezésre pontos statisztikák, mértékére az eladások után rövid időn belül a forgalomból kivont gépkocsik számából tudnak csak következtetni.

Ez alapján az Opel számításai szerint 2014 első három hónapjában a magyar piacon a reexport mértéke 12,5 százalék volt, miután az értékesített 18 586 személyautóból és kisteherjárműből 2327-et rövid időn belül kivontak a forgalomból.

Koncz Gábor megjegyezte: a márkák élbolyában a reexport az idén január-márciusban 200-300 darab volt, eközben az Opelnél mindössze 66 darab, az jelzi, hogy az Opel nyerné a legtöbbet piaci részesedésben, ha a reexporttal korrigálnák az adatokat. 

Hangsúlyozta: a forint gyengülése miatt az idén a reexport további bővülésével kell számolni.

A teljes magyarországi újautópiac - beleszámítva a  reexportot is - az idén az első hónapban 23,4 százalékkal bővült a tavalyi év hasonló időszakához képest. A növekedés már fél éve tart a válság négy éve után. 

Az Opel márkakereskedői 1890 járművet értékesítettek január-márciusban, 52 százalékkal többet, mint 2013 első három hónapjában.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!