3p

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,604 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma 2011 októberében - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerdán.

A hatóság korábbi közlése szerint szeptemberben 1,593 millió volt a digitális televíziózásra előfizetők száma.

A gyorsjelentés a tizenhárom magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le.

A csaknem 3,8 millió magyarországi háztartás közül körülbelül 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó mintegy 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

Az NMHH közölte: a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Magyarország Kft., a DIGI Kft., a PR-TELEKOM Zrt., a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a Hello HD Kft., a HD Platform Kft., a UPC DTH S.ŕ.r.l. és az Antenna Hungária Zrt. október végén 2,787 millió előfizetést tartott nyilván.

A közlemény szerint  a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 57,6 százaléka vett igénybe októberben digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 57,2 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül októberben 649 ezerről 662 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 902 ezer volt a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak közel 40 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 23,3 százalékról 23,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése októberben 33,8 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 42,8 százalékos, októberben 42,4 százalék volt.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,1 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,1 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma októberben 1,844 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,191 millióról 1,182 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19,2 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 17,3 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,3 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 41,4 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 22,2 százalék.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!