A szerzők felhívják a figyelmet arra, hogy a munkavállalók magas motiváltsági szintje egyrészt segíti az innovációk sikeres megvalósítását, másrészt hosszútávon radikálisan csökkentheti a kiadásokat.
Ennek jelentőségére egyébként egyre több döntéshozó jön rá: a megkérdezett főnökök 80 százaléka az alkalmazottak célorientált mozgósításában látja a költségcsökkentés legígéretesebb módját. 90 százalékuk szerint pedig az újítások sikere is a dolgozói motiváltságtól függ elsősorban, áll a Der Standard által közzétett elemzésben.
A megoldás első lépéseként a munkaadóknak először tiszta képet kell kapniuk arról, hogy alkalmazottjaik mennyire motiváltak, azaz - érzelmileg és egyéb módon is - képesek-e azonosulni a vállalat által képviselt értékekkel, illetve a kitűzött célokkal.
(Menedzsment Fórum)
A cégnek árt a legtöbbet a motiválatlan dolgozó
Egy aktuális tanulmány szerint a dolgozók többsége puszta kötelességből tevékenykedik cégénél, és nem érez különösebb elkötelezettséget munkahelye iránt. Pedig a lelkes alkalmazottak nagyot lendíthetnek a vállalat teljesítményén, így a motiváltság növelésére fordított összeg korántsem kidobott pénz.