A német vezetők szerint az autentikus menedzser képes leginkább motiválni beosztottjait, állítja egy aktuális felmérés. A nem megfelelő kommunikáció viszont rossz hatással van a csapat teljesítményre.
A Bad Harzburg-i egyetem gazdaság szakának kutatói 350 menedzsert kérdeztek meg arról, milyen vezetői tulajdonságok megléte szükséges ahhoz, hogy motiválni tudják beosztottjaikat.
A felmérésbe bevont vezetők csaknem 95 százaléka szerint ilyen szempontból a legfontosabb, hogy hiteles és szavahihető legyen az adott menedzser. Érdekes módon a szakmai kompetenciát csupán 50 százalékuk tartotta fontosnak. Több mint 85 százalék szerint elengedhetlen, hogy a vezető képes legyen lelkesíteni csapatát, és megfelelő módon tudja kezelni a konfliktusokat, számol be a WirtschaftsWoche.
Motiváció szempontjból viszont kifejezetten hátrányos, ha a menedzser nem tud megfelelő módon kommunikálni az alkalmazottakkal, vagy nem tisztázza pontosan, mi a feladatuk. Ezek a hiányosságok hosszútávon a cég teljesítményének csökkenéséhez vezethetnek.
Ehhez kapcsolódóan a Matrens & Partner nevű hamburgi tanácsadó vállalat 100 vezető bevonásával készült elemzésében azt állapította meg, hogy a menedzserek harmadának munkaszerződéséből hiányzik a munkakör pontos leírása. Ha már felső szinten is bizonytalanság uralkodik, akkor alsóbb szinteken is zavar keletkezhet ilyen téren, figyelmeztetnek a következményekre a szakértők.
(Menedzsment Fórum)
A hitelesség teszi sikeressé a menedzsereket
A német vezetők szerint az autentikus menedzser képes leginkább motiválni beosztottjait, állítja egy aktuális felmérés. A nem megfelelő kommunikáció viszont rossz hatással van a csapat teljesítményre.