3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az orosz cég szerint a magyar sajtóban megjelenő számos cikk "egy olyan szervezett kampány részei, amelynek célja a Metrovagonmas és a budapesti 3-as metróvonali szerelvények felújítási projektjének diszkreditálása."

A cég leginkább két állítást kifogásol:
  1. „A Metrovagonmas állami alárendeltségi struktúrában működik és orosz politikai erők befolyása alatt áll, ami megmagyarázza a katonai termékek gyártására irányuló projektet létezését.”
  2. „Az orosz cég tenderen aratott győzelme mögött politikához közeli erők állnak, orosz lobbisták, magyar oligarcha körök, akiknek személyes okokból állt érdekében az orosz technikai vásárlása. Az elöregedett technikát alkalmazó cég nem tudott volna győzedelmeskedni a tenderen egyenlő feltételek mellett.”
A cég szerint azoka cikkek, amelyek a fenti tételeket közlik, "nem tartalmaznak semmilyen közvetlen vagy közvetett, igazolt bizonyítékot, viszont károsan befolyásolják a Metrovagonmas, a BKV és a metrószerelvény-felújítási projekt megítélését." Ezért a cég közleményében hivatalosan kijelenti, hogy:
  1. A Metrovagonmasban nincs állami tulajdonrész és szervezeti jogi formájában egy nyílt részvénytársaság. (Ettől még természetesen lehet szoros kapcsolata a kormánnyal, ahogyan erre hazai példák sorát tudnánk hozni, számos iparágból. A kifogásolt állítás is csak annyit mond: állami alárendeltségi struktúrában működik és orosz politikai erők befolyása alatt áll, állami tulajdonrészről nincs szó. - A szerk.)
  2. A Metrovagonmas nem foglalkozik semmilyen katonai termékkel, kizárólag polgári szállítóeszközöket gyárt. A cég metró- és vasútvonalak gördülőállományának fejlesztésére, tervezésére és gyártására specializálódott, valamint pótalkatrészek felújításával és szervizelésével foglalkozik.
  3. A Metrovagonmas soha nem tett semmilyen lépést, amellyel beavatkozott volna magyar cégek vagy a magyar állami szervezetek belügyeibe és nem is rendelkezik erre semmilyen lehetőséggel. A metrószerelvények felújítására szóló megrendelés a budapesti metróhálózat részére egy nyílt tender eredményeként született, melynek feltételeit a magyar fél határozta meg. (A közleményben megfogalmazott cáfolni kívánt állításban a Metrovagonmas neve nem szerepel: a cég győzelme mögött "politikához közeli erők állnak, orosz lobbisták, magyar oligarcha körök, akiknek személyes okokból állt érdekében az orosz technikai vásárlása." Vagyis a közlemény kifogásolni kívánt állítása sem azt fogalmazza meg, hogy a cég maga tett volna ilyen lépéseket... - A szerk.)
A Metrovagonmas ezért "sajnálattal konstatálja, hogy a sajtó egy része szándékosan közöl hamis információkat, hogy hiteltelenítse a metrószerelvény-felújítási projektet és a magyar partnert. A cikkeket tudatosan úgy írták meg, hogy azoknak egyértelmű célja a magyar társadalom bizalmának aláásása."
 
(MTI) 
 
A felújítással kapcsolatos bakik tömkelegéről ez a közlemény nem szól, amelyek viszont lehet, hogy sokkal inkább befolyásolták károsan a Metrovagonmas, a BKV és a metrószerelvény-felújítási projekt megítélését.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!