3p
A tartalomból: NER-nek való vidék – Viszlát, hungarocell kajásdoboz! – Mi lesz az eladósodottakkal a moratórium után? – Hatalmas pénzbumerángot dobott el a magyar űrprogram


			
		

Az orosz cég szerint a magyar sajtóban megjelenő számos cikk "egy olyan szervezett kampány részei, amelynek célja a Metrovagonmas és a budapesti 3-as metróvonali szerelvények felújítási projektjének diszkreditálása."

A cég leginkább két állítást kifogásol:
  1. „A Metrovagonmas állami alárendeltségi struktúrában működik és orosz politikai erők befolyása alatt áll, ami megmagyarázza a katonai termékek gyártására irányuló projektet létezését.”
  2. „Az orosz cég tenderen aratott győzelme mögött politikához közeli erők állnak, orosz lobbisták, magyar oligarcha körök, akiknek személyes okokból állt érdekében az orosz technikai vásárlása. Az elöregedett technikát alkalmazó cég nem tudott volna győzedelmeskedni a tenderen egyenlő feltételek mellett.”
A cég szerint azoka cikkek, amelyek a fenti tételeket közlik, "nem tartalmaznak semmilyen közvetlen vagy közvetett, igazolt bizonyítékot, viszont károsan befolyásolják a Metrovagonmas, a BKV és a metrószerelvény-felújítási projekt megítélését." Ezért a cég közleményében hivatalosan kijelenti, hogy:
  1. A Metrovagonmasban nincs állami tulajdonrész és szervezeti jogi formájában egy nyílt részvénytársaság. (Ettől még természetesen lehet szoros kapcsolata a kormánnyal, ahogyan erre hazai példák sorát tudnánk hozni, számos iparágból. A kifogásolt állítás is csak annyit mond: állami alárendeltségi struktúrában működik és orosz politikai erők befolyása alatt áll, állami tulajdonrészről nincs szó. - A szerk.)
  2. A Metrovagonmas nem foglalkozik semmilyen katonai termékkel, kizárólag polgári szállítóeszközöket gyárt. A cég metró- és vasútvonalak gördülőállományának fejlesztésére, tervezésére és gyártására specializálódott, valamint pótalkatrészek felújításával és szervizelésével foglalkozik.
  3. A Metrovagonmas soha nem tett semmilyen lépést, amellyel beavatkozott volna magyar cégek vagy a magyar állami szervezetek belügyeibe és nem is rendelkezik erre semmilyen lehetőséggel. A metrószerelvények felújítására szóló megrendelés a budapesti metróhálózat részére egy nyílt tender eredményeként született, melynek feltételeit a magyar fél határozta meg. (A közleményben megfogalmazott cáfolni kívánt állításban a Metrovagonmas neve nem szerepel: a cég győzelme mögött "politikához közeli erők állnak, orosz lobbisták, magyar oligarcha körök, akiknek személyes okokból állt érdekében az orosz technikai vásárlása." Vagyis a közlemény kifogásolni kívánt állítása sem azt fogalmazza meg, hogy a cég maga tett volna ilyen lépéseket... - A szerk.)
A Metrovagonmas ezért "sajnálattal konstatálja, hogy a sajtó egy része szándékosan közöl hamis információkat, hogy hiteltelenítse a metrószerelvény-felújítási projektet és a magyar partnert. A cikkeket tudatosan úgy írták meg, hogy azoknak egyértelmű célja a magyar társadalom bizalmának aláásása."
 
(MTI) 
 
A felújítással kapcsolatos bakik tömkelegéről ez a közlemény nem szól, amelyek viszont lehet, hogy sokkal inkább befolyásolták károsan a Metrovagonmas, a BKV és a metrószerelvény-felújítási projekt megítélését.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.