2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 65 év felettiek május közepe után is ingyenesen utazhatnak a vasúti járatok döntő többségén - közölte szombaton az MTI-vel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya.

Közleményük szerint a naponta elindított közel 3000 vonatból a feláras rendszer kiterjesztése után is csak 456 InterCity, hibrid, gyors vagy sebes járaton kell gyorsvonati pótjegyet váltani.

Hangsúlyozzák, hogy a 65 év felettiek a pótjegyköteles vonatokon eddig sem utazhattak térítésmentesen, a kiegészítő jegyeket eddig is meg kellett vásárolniuk. A menetrendi besorolás változtatása tehát ebből a szempontból sem jelent újdonságot.

Arra is kitérnek, hogy a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény előírásai szerint 2012 óta a rugalmas árképzés érdekében a közlekedési társaságokkal kötött közszolgáltatási szerződésekben határozzák meg a díjakat. A mostani intézkedéssel a díjstruktúra nem, csak egyes járatok menetrendi besorolása módosul, a változásról a személyszállító vasúttársaság a menetrendek meghirdetésére előírt 14 napos határidővel tájékoztatta utasait.

A közlemény szerint a MÁV-START Zrt. a gyorsvonati pótjegyből származó bevételeket járműállománya felújítására fordítja. A vasúttársaság az idén és jövőre 1 milliárd forintot költ közel 300 vasúti kocsi szolgáltatási színvonalának növelésére. A vállalat 2013 második felében az Új Széchenyi Terv forrásaiból korszerűsített Budapest-Székesfehérvár elővárosi vasútvonalon és a kapcsolódó vonalakon jelentős menetrendi fejlesztést hajt végre.

A közlekedők többféle módon mentesülhetnek a gyorsvonati pótjegy megváltása alól. A MÁV-START Zrt. bérletével vagy START Klub kártyával rendelkező utasoknak nem kell felárat fizetniük. Így a rendszeresen munkába vagy iskolába vonatozókat a pótjegyes járatok körének kiterjesztése nem érinti - hangsúlyozza az NFM.

Azt is kiemelik, hogy az alaptarifa és a 65 év felettiek utazási kedvezményének mértéke a kormányváltás óta változatlan. A legutóbbi átfogó emelés a szocialista kormányzás idején, 2010 februárjában történt, a jegyek ára akkor 15, a bérleteké 10 százalékkal nőtt. A tarifák összességében 140 százalékkal emelkedtek 2002 és 2010 között - szögezik le.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!