1p

A tudás-tanácsadásra a nyugati országokban mára ugyanolyan határozott igény merült fel, mint a már általunk is ismert - és a tudásmenedzsmenthez több szálon is kapcsolódó - területek megismerésére és alkalmazására. .

Ezeknél a cégeknél elektronikus dokumentációs rendszereket is kialakítanak, ám nem azzal a céllal, hogy ismeretcsomagokat bocsássanak rendelkezésre. A tanácsadók ugyanis azért futják át a dokumentációt, hogy felvegyék az iramot egy adott területen és megtudják, ki foglalkozott már egy adott témával. Ezután pedig megkeresik ezeket a személyeket.
Amikor először vizsgáltuk meg, hogy a tanácsadó vállalatok miként menedzselik a tudást, arra jöttünk rá, hogy mindegyikük a kodifikációs és a perszonalizációs stratégiát is alkalmazza. Amikor azonban alaposabb vizsgálódásba fogtunk, a következőt találtuk: az eredményes cégek kiválósága abban rejlik, hogy valamelyik stratégiára fektetik a fő hangsúlyt, a másiknak pedig csupán kiegészítő szerepet szánnak. Nem próbálkoznak azzal, hogy mindkét stratégiát azonos mértékben alkalmazzák.


Irodalom:

T. H. Davenport, L.Prusak: Tudásmenedzsment, Kossuth Kiadó Budapest, 2001
Humán Fókusz, 2001. március
Harvard Business Manager 2001/1

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!