Ugyanis a tervezett üzem szerintük veszélyezteti a szőlő- és gyümölcstermesztéséről ismert Mátraalja környezetét, illetve a technológia károsíthatja a gyárban dolgozók egészségét - közölte Fehér Attila.
Úgy vélekedetett, hogy az indiaiaknak ígért 7-9 milliárd forintnyi állami támogatást inkább a helyi kis- és középvállalkozások segítésére kellene fordítani, amelyek az Apollo által ígért 1500 munkahelynél sokkal többet tudnának teremteni az összeg felhasználásával.
Mint elmondta: első lépésként levelet írtak Onkar S. Kanwarnak, a cég elnök-vezérigazgatójának, illetve India magyarországi nagykövetének.
Ugyanis az eddigi hivatalos tájékoztatások során valótlanul állították az illetékesek, hogy az Apollo nem használ majd kormot a gyártás során - szögezte le Fehér.
Szerintük ilyen technológia nem létezik; ebben a helyzetben arról kértek tájékoztatást a cégvezetőtől, hogy valójában milyen technológiát alkalmaznak majd Gyöngyösön a gumigyártás során.
Mivel levelükre eddig sehonnan nem kaptak választ elkerülhetetlennek tartják az aláírásgyűjtés megindítását - mondta Fehér Attila.
Az Apollo Tyres háromszázmillió euró értékű beruházása megvalósítását január 16-án jelentette be Újdelhiben Gyurcsány Ferenc indiai üzletemberekkel folytatott tárgyalásait követően. A miniszterelnök a sikert "a korábbi döntések szektorális hatásának" tulajdonította, vagyis annak, hogy három gumiabroncsgyár – a dél-koreai Hankook Tyres, a francia Michelin és a japán Bridgestone – is megtelepedett Magyarországon.
Az üzem kezdetben 900, majd 1500 embernek ad majd munkát. A tervek szerint az első szakaszban évi hétmillió gumiabroncsot gyártanak le. Összehasonlításként: a Hankook dunaújvárosi gyára évi tízmillió darabot fog előállítani, ha eléri a teljes kapacitást. Az Apollo Magyarországon legyártott termékeit az európai piacon eladásra kínált személyautókra és terepjárókra szánja.