2p

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aláírásgyűjtés megindítását tervezi az indiai Apollo Tyres gumigyártó konszern gyöngyösi beruházásának megakadályozása érdekében a Civilek a Mátraalján Mozgalom - tájékoztatta kedden Gyöngyösön az MTI-t a szerveződés vezetője.

Ugyanis a tervezett üzem szerintük veszélyezteti a szőlő- és gyümölcstermesztéséről ismert Mátraalja környezetét, illetve a technológia károsíthatja a gyárban dolgozók egészségét - közölte Fehér Attila.

Úgy vélekedetett, hogy az indiaiaknak ígért 7-9 milliárd forintnyi állami támogatást inkább a helyi kis- és középvállalkozások segítésére kellene fordítani, amelyek az Apollo által ígért 1500 munkahelynél sokkal többet tudnának teremteni az összeg felhasználásával.

Mint elmondta: első lépésként levelet írtak Onkar S. Kanwarnak, a cég elnök-vezérigazgatójának, illetve India magyarországi nagykövetének.

Ugyanis az eddigi hivatalos tájékoztatások során valótlanul állították az illetékesek, hogy az Apollo nem használ majd kormot a gyártás során - szögezte le Fehér.

Szerintük ilyen technológia nem létezik; ebben a helyzetben arról kértek tájékoztatást a cégvezetőtől, hogy valójában milyen technológiát alkalmaznak majd Gyöngyösön a gumigyártás során.

Mivel levelükre eddig sehonnan nem kaptak választ elkerülhetetlennek tartják az aláírásgyűjtés megindítását - mondta Fehér Attila.

Az Apollo Tyres háromszázmillió euró értékű beruházása megvalósítását január 16-án jelentette be Újdelhiben Gyurcsány Ferenc indiai üzletemberekkel folytatott tárgyalásait követően. A miniszterelnök a sikert "a korábbi döntések szektorális hatásának" tulajdonította, vagyis annak, hogy három gumiabroncsgyár – a dél-koreai Hankook Tyres, a francia Michelin és a japán Bridgestone – is megtelepedett Magyarországon.

Az üzem kezdetben 900, majd 1500 embernek ad majd munkát. A tervek szerint az első szakaszban évi hétmillió gumiabroncsot gyártanak le. Összehasonlításként: a Hankook dunaújvárosi gyára évi tízmillió darabot fog előállítani, ha eléri a teljes kapacitást. Az Apollo Magyarországon legyártott termékeit az európai piacon eladásra kínált személyautókra és terepjárókra szánja.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!