2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Aligha találni üzleti értelmet abban, hogy a Szberbank meghatározó részesedést szerzett a német Opelben - írja a Vedomosztyi című vezető orosz gazdasági lapra hivatkozva a Napi Gazdaság.

Már csak azért is groteszknek tartja az újság az ügyletet, mert egy ráfizetéses konszern olyan gyártmányait támogatja, amelyek ellen Oroszország védővámokkal óvja piacát. Bár nem lehet kizárni, hogy hamarosan aláírják a megállapodást az Opel és a GAZ Nyizsnyij Novgorod-i üzeme között, és ott fognak Opeleket gyártani, ami megoldaná ezt a problémát, de ez még a jövő zenéje - attól függ, mikor sikerül kikerülnie Oroszországnak a válságból, mi lesz magával a GAZ-zal és tulajdonosa, a Putyin miniszterelnökhöz közelálló Oleg Gyeripaszka vállalatbirodalmával.

Ebben a helyzetben ennek az üzletnek csak politikai okai lehetnek - állítja a Vedomosztyi. Ezek közül az első helyen az orosz nemzeti büszkeség áll, hogy számos kudarc után sikerült tulajdonhoz jutni egy legendás nyugati cégben. A második az orosz-német barátság. Ennek jegyében a lap szerint Gerhard Schröder volt német kancellár, jelenleg az Északi Áramlat felügyelő tanácsának elnöke közvetített a tranzakcióban. "Ma mi segítünk a német munkásokon, holnap ők segítenek az orosz energetikának" - írta az újság.

Az üzlet létrehozásához azért volt szükség a Szberbankra, mert a GAZ súlyosan eladósodott - mintegy 45 milliárd rubeles (1,45 milliárd dollár) hitelt kellene törlesztenie, így gyártókapacitását és az eladói hálózatát vitte be az üzletbe.

Ferdinand Dudenhoeffer, a duisburgi autóipari kutatóközpont igazgatója úgy véli, hogy az új tulajdonosok ugródeszkául szolgálhatnak az Opelnek az orosz piacon való terjeszkedésre - idézi a szakembert a Bloomberg. A kanadai-orosz konzorcium segítségével 2015-ben már félmillió autót adhat el, azaz 10 százalékos piaci részesedést érhet el a kelet-európai országban. Emellett a GAZ helyi üzemében 180 ezer orosz Opel készülhet, tudosít a Napi Gazdaság.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!