2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerzőnk munkájából kifolyólag testközelből ismeri a legnagyobb légitársaságok szolgáltatásait. Alábbi írásában ezeket hasonlítja a nemzeti légiközlekedési vállalatéhoz. A könnyed hangvételű cikkből kiderül, számos előnye van annak, ha MALÉV géppel repülünk.

Ezúton kérném minden repülő társamat, hogy kapcsolja ki legyen szíves a telefont, mielőtt a fedélzetre érkezne. A fontos embereket sem tudja már várni senki sem a célállomásnál, ha útközben katasztrófa történik. Egyébként pedig a nagyobb késés esetén be szokták mondani, hogy akkor most kapitányi engedéllyel a repülő egy adott részén be lehet kapcsolni és értesíteni a hozzátartozókat vagy az üzleti partnert a késésről. (hiszen ehhez joga van az utasnak és a légiutas-kísérők is emberek, jót akarnak minden utasnak.)

A másik ilyen kérésem pedig a kézi poggyászokhoz kapcsolódik. Tudom, hogy ez a földi személyzet hibája is, hogy egy-egy kedvesen mosolygó utasnak nem tudnak ellenállni, és láttam már olyat, hogy – nem túlzok – 42 kilogrammos óriás kiterjedésű csomagot is felengedtek. Ez persze nem fér fel az ülések feletti csomagtárolóba, azaz hiába a business osztályon az ülések kényelmi szintje, ha a szomszéd csomagja miatt az utasnak maga alá kell húznia a lábát órákon át.

Kicsit kisebb, kicsit savanyúbb, de a Mienk

Természetesen, mint más légitársaságok, a MALÉV sem tökéletes. Az ő gépeik is késnek, bár ezen a téren jelentősen javult a helyzet az elmúlt években - kivételt képeznek természetesen az extrém téli napok, amikor a repülés biztonságának fontossága előtérbe kerül a késéssel szemben. A MALÉV repülők is öregek, bár mint tudjuk itt is változás van, hiszen már két full-extrás Next Generation Boeing gép is megérkezett Ferihegyre és 2005-re tervezik a teljes flotta cserét. És még számos hibát lehetne felsorolni, de nekem akkor is Ők a kedvenceim. (Azt hiszem megyek is és megpályázok valami Magyar termékek és szolgáltatások ösztönzését támogató díjat...)

"A profik építették a Titanicot - az amatőrök a mentőcsónakokat"

Sok légitársaság ment csődbe a szeptember 11. utáni válságos időszakban és tudjuk, hogy a MALÉVnek sem kellett sok, hogy felfüggessze tevékenységét, ezért is különösen örülök, hogy most, amikor éppen az utolsó sorokat gépelem még mindig egy magyar légiutas-kísérő mosolyog rám és hozza a gőzölgő teát...


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!