A napilap a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) szakmai anyagaira hivatkozva számol be a kormány tervéről, amely használatarányos útdíj bevezetését tartalmazza.Az új díjszedés talán 2013–2014-es indulását követően elsőként a négynapos, egy évvel később a tíz napra érvényes heti e-matrica szűnne meg. Újabb egy-két év elteltével, valamikor 2017–2018 táján a havi címke tűnne el, 2019-re pedig az éves átalánydíjnak is búcsút lehetne mondani.
A kilométerenként hat forintos útdíjat az autópályákon közlekedő személygépkocsiknak és motorkerékpároknak kellene megfizetniük. A kamionok fizetési kötelezettsége ennél nagyobb lenne, a legnagyobb kamionoknak például 34 forintba kerülne egy kilométer megtétele.
Ugyanakkor a tervezett kilométerenkénti - kezdetben hat forintos - útdíj csak a gyorsforgalmi utak használata esetén terhelné az autósokat és a motorkerékpárosokat, legalábbis ezt írja a Népszabadság, támaszkodva a KKK-ban készülő tanulmányra.
Még semmi sem tekinthető biztosnak, a megtett úttal arányos útdíjrendszer kiépítésének ügyében - rögzíti a napilap, mivel a KKK koncepciója szerint az újfajta díjszedés "bevezetésének alapfeltétele a szakmai, politikai, társadalmi konszenzuson alapuló díjpolitika elfogadása".
MTI