2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Februártól a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) honlapján nyilvánosságra hozzák a fogyasztóvédők által határozatban elmarasztalt budapesti cégek nevét.

A fogyasztókkal szemben, elsősorban a minőségi kifogások intézése során, jogszabályba ütköző magatartást tanúsító cégek, kereskedők nevét, valamint a velük szemben felmerült panaszokat tesszük közzé szervezetünk honlapján - mondta el Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ügyvezető elnöke. Eddig a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) honlapján lehetett megtalálni az érintett gazdasági társaságok nevét, februártól a lista a www.feosz.hu honlapján is elérhető lesz.

Baranovszky György -, aki egyben a fogyasztóvédelmi ügyekben alternatív vitarendező fórumként működő Budapesti Békéltető Testület (BBT) elnöke is - szerint a fogyasztók kiszolgáltatott helyzetben vannak, az információk áramlása akadályokba ütközik, így a megyei fogyasztóvédelmi hatóságok honlapján még mindig nem találhatóak meg a fogyasztóvédők által határozatban elmarasztalt cégekről szóló információk.

Az elmúlt években jelentősen nőtt a panaszos ügyek száma, míg 2002-ben 211 panasz érkezett a Budapesti Békéltető Testülethez, addig 2005-ben már közel hétszáz üggyel foglalkoztak. A panaszok közel kétharmada (434) ügydöntő határozattal fejeződött be, az ügyek felében a fogyasztók számára kielégítő megoldás született. Ilyen esetekben, amennyiben a döntés egyezséggel vagy kötelezéssel zárul, a határozat ugyanolyan erővel bír, mint egy jogerős bírósági ítélet. Ajánlás esetén, ha a gazdálkodó szervezet nem teljesíti a határozatban leírtakat, a cég neve nyilvánosságra kerül. Múlt évben közel 180 esetben fordultak a nyilvánossághoz.

A panaszok esetén különösen az építőipari szolgáltatásokra, ezen belül a nyílászárók beépítésére, illetve az új épületekkel kapcsolatos szavatossági problémákra, a pénzügyi, biztosítási szolgáltatásokra, egyes műszaki cikkek javítására érkezett jelentős számú panasz. A testülethez benyújtott ügyek egyharmada a termékek szavatosságával volt kapcsolatos, a legtöbben a márkás sportcipők nem megfelelő minősége miatt reklamáltak - mondta Horváth György, a BBT elnökhelyettese.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!