2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vasúti árufuvarozással foglalkozó CER Hungary Zrt. magyar magán vasúttársaság levélben fordult az Európai Unió közlekedési, valamint versenypolitikai biztosaihoz a vasúti árufuvarozási piac torzulása miatt - mondta Horváth László, a társaság elnök-vezérigazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.

A Siim Kallas közlekedési és Joaquín Almunia versenypolitikai biztosnak csütörtökön elküldött levélben arra hívják fel a figyelmet, hogy néhány tagországban az állam támogatja a vasúti árufuvarozást, és ezzel beavatkozik a liberalizált piac működésébe, hátrányos helyzetbe hozza a profitorientált társaságokat.

Horváth László rámutatott, hogy erre a jelenségre nemrégiben az európai vasutak szervezete is felhívta a figyelmet, az Európai Parlament több mint húsz tagállam elmarasztalását kérte, illetve az Európai Bíróság 13 tagország ellen eljárást indított az ügyben.

Horváth László hangsúlyozta: szeretnék ráirányítani az Európai Bizottság figyelmét, hogy az állam beavatkozása a vasúti árufuvarozás piacán ellentétes az uniós szabályozással, versenyellenes piaci viszonyok kialakulásához vezet, és fokozatosan ellehetetleníti a kisebb magán vasutakat.

Az elnök-vezérigazgató kifejtette: választ várnak arra, hogy a biztosok szerint meddig engedhető meg a piacellenes magatartás a vasúti árufuvarozásban. Lobbizásukkal szeretnék elérni, hogy az Európai Unió minden tagállamában érvényesüljön az áruk szabad mozgásának alapelve, és létrejöjjön a korlátozásoktól mentes, liberalizált vasúti áruszállítási piac.

A 95 százalékban magyar és 5 százalékban külföldi magánszemélyek tulajdonában lévő CER Hungary Zrt.-nek a magyar vasúti árufuvarozási piacon 5 százalékos a részesedése. Tavalyi  árbevétele közel 2,4 milliárd forint volt, emellett 300 millió forint nyereséget ért el. A magyar piacon kívül jelen vannak a szlovák, a román és a szlovén vasúti árufuvarozásban, és hamarosan Csehországra is kiterjesztik tevékenységüket.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!