3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Audi 1,2 millió autó kibocsátására készül ebben az évben, miután történetének legjobb évét zárta 2010-ben - jelentette be kedden a cégcsoport ingolstadti sajtótájékoztatóján Rupert Stadler vezérigazgató.

A társaság tavaly 1.092.411 autót szállított ki, 15 százalékkal többet, mint 2009-ben. Az árbevétel 18,8 százalékkal 35,4, milliárd euróra nőtt, de a működési eredmény több mint duplájára, 108 százalékkal nőtt és elérte a  3,34 milliárd eurót.

Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke ismertette: a 43,4 százalékos eladás-növekedést produkáló Kína mellett számos régióban erősített a cég, így az Egyesült Államokban is a piaci átlagnál nagyobb növekedést ért el. Mint mondta, "az Audi márka még sohasem volt ilyen erős".

Az eladások a 2008-as rekordévet is túlszárnyalták, Európában az Audi az első számú prémiumautó, az Egyesült Államokban először kelt el százezernél több autója, Kínában pedig, ahol tavaly 228 ezer Audi talált gazdára, átlépték az egymilliós értékesítési határt - sorolta. Rupert Stadler megjegyezte: a tavalyi volt az első esztendő, amelynek végén 60 ezernél több embert foglalkoztatott a konszern, amiben a fejlesztések mellett szerepet játszott több leányvállalat konszolidálása is.

Mint mondta, idén mintegy kétezerrel emelkedik a létszám: körülbelül hétszáz fiatal tanulót fogadnak, 1200 - elsősorban a könnyűkarosszéria-építés és az elektromos meghajtás területére csoportosított - szakemberrel bővítenek, valamint kétszáz, eddig bérmunkában foglalkoztatott munkatársat vesznek státuszba.

"Fenntarthatóan és nyereségesen növekszik vállalatunk" - jegyezte meg Axel Strotbek, a konszern pénzügyi felelőse, ennek okát az eladások növelésében és a költségoptimalizálásban jelölve meg. Kitért arra: a gyártási költségek a bevételnél szerényebb mértékben, 15,8 százalékkal emelkedtek tavaly, a cash flow kétötödével bővült, és elérte az 5,797 milliárd eurós szintet.

Hangsúlyozta: az Audi vissza tudott térni a növekedési pályára, ám a jövőben a korábbinál nagyobb árfolyam- és alapanyagár-ingadozásokkal kell számolni, ami mind nehezebbé teszi a tervezést. Ugyanakkor - mint mondta - a piac reális optimizmusra ad okot. Hozzátette: januárban 22,8, februárban 20,6 százalékkal több autót adtak el, mint 2010 azonos időszakában; a fejlődésnek az európai exportpiacok adtak erős impulzust.

A konszern készülő fejlesztéseiről megjegyezte: 2011 és 2015 között összesen 11 milliárd eurót fordítanak fejlesztésekre, elsősorban a modellpaletta, a hajtási rendszerek és a járművek hatékonyságának fejlesztésére összpontosítva. Ötmilliárd euró jut a fejlesztésekből Ingolstadtba és Neckarsulmba.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!