2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén minden valószínűség szerint a Renault átveszi az Opeltől a harmadik helyet az európai újautó-piacon, miután már tavaly is vészesen megközelítette a német gyártót. De a Ford sem ülhet a babérjain a második hellyel.

A Renault a tavalyi évet 9,4 százalékos növekedéssel zárta, amely bizony jócskán megelőzi a VW (4,3), a Ford (5,8) vagy az Opel (7,7) növekedési ütemét. Bár az Opel számai sem adnak okot szomorkodásra egy 5,7 százalékos összeurópai piacon, ha a tendencia folytatódik, akkor a Renault az idén át fogva venni a harmadik helyet a "villámos márkától", hiszen már tavaly is csak pár ezer eladott kocsi választotta el őket egymástól.

Idén mind a két gyártó komoly modelldömpinggel igyekszik majd megszerezni a vásárlók kegyeit. A Renault tavalyi számait nagyban segítette a Captur kis SUV szereplése, és ha minden igaz, akkor az idén egy kategóriával feljebb is próbálkoznak majd a Nissan Qashquainak állítva konkurenciát. Szintén idén érkezik az Espace ötödik generációja, jövőre pedig az igencsak koros Megane és Laguna van soron. Utóbbi vélhetően nevet változtat és méretének növelésével betöltik a Latitude helyén tátongó űrt is  - írja az Autonews.

Az Opel a nemrég bemutatott Corsától vár fellendülést, illetve a Karl miniautótól, amely az Agilát váltja. Szintén idén érkezik az Astra, de csak az év végén, tehát igencsak koros elődje a 2015-ös számokat aligha fogja megdobni. A Meriva és a Zafira utódai majd csak 2017-ben érkeznek.

Mindeközben persze a Ford sem tétlenkedik majd. Egyrészt végre megkezdődött az új Mondeo értékesítése, amelytől a felső-közép kategóriás modell eladásainak duplázódását várják, másrészt az S-Max, Galaxy páros is bemutatkozik hamarosan az egyterűek szegmensében. A cég a prémium kategóriában is próbálkozik majd a Vignale felszereltségi szint bevezetésével.

A VW aránylag visszafogottan, csak az új Touran és a Tiguan generációkkal érkezik, felzárkóztatva őket a 7. generációs Golfhoz.

A gyártók közötti verseny egyik fontos színtere Nagy-Britannia lesz, ugyanis a szigetországban tavaly 9,3 százalékkal több kocsit adtak el, amely nagy szó, lévén a német után a második legnagyobb piacról van szó.  

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!