A Renault a tavalyi évet 9,4 százalékos növekedéssel zárta, amely bizony jócskán megelőzi a VW (4,3), a Ford (5,8) vagy az Opel (7,7) növekedési ütemét. Bár az Opel számai sem adnak okot szomorkodásra egy 5,7 százalékos összeurópai piacon, ha a tendencia folytatódik, akkor a Renault az idén át fogva venni a harmadik helyet a "villámos márkától", hiszen már tavaly is csak pár ezer eladott kocsi választotta el őket egymástól.
Idén mind a két gyártó komoly modelldömpinggel igyekszik majd megszerezni a vásárlók kegyeit. A Renault tavalyi számait nagyban segítette a Captur kis SUV szereplése, és ha minden igaz, akkor az idén egy kategóriával feljebb is próbálkoznak majd a Nissan Qashquainak állítva konkurenciát. Szintén idén érkezik az Espace ötödik generációja, jövőre pedig az igencsak koros Megane és Laguna van soron. Utóbbi vélhetően nevet változtat és méretének növelésével betöltik a Latitude helyén tátongó űrt is - írja az Autonews.
Az Opel a nemrég bemutatott Corsától vár fellendülést, illetve a Karl miniautótól, amely az Agilát váltja. Szintén idén érkezik az Astra, de csak az év végén, tehát igencsak koros elődje a 2015-ös számokat aligha fogja megdobni. A Meriva és a Zafira utódai majd csak 2017-ben érkeznek.
Mindeközben persze a Ford sem tétlenkedik majd. Egyrészt végre megkezdődött az új Mondeo értékesítése, amelytől a felső-közép kategóriás modell eladásainak duplázódását várják, másrészt az S-Max, Galaxy páros is bemutatkozik hamarosan az egyterűek szegmensében. A cég a prémium kategóriában is próbálkozik majd a Vignale felszereltségi szint bevezetésével.
A VW aránylag visszafogottan, csak az új Touran és a Tiguan generációkkal érkezik, felzárkóztatva őket a 7. generációs Golfhoz.
A gyártók közötti verseny egyik fontos színtere Nagy-Britannia lesz, ugyanis a szigetországban tavaly 9,3 százalékkal több kocsit adtak el, amely nagy szó, lévén a német után a második legnagyobb piacról van szó.
mfor.hu