2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyelőre nem látszanak valóra válni a német Daimler autógyárnak a gépjárműpiac fellendüléséhez fűzött reményei, a cég eladásai világszerte csökkentek júliusban tavaly júliushoz képest. Estek a BMW eladásai is, míg az Audi az élénk kínai keresletnek köszönhetően növekedésről számolt be.

A Daimler pénteken közzétett beszámolója szerint a Mercedes, az AMG, a smart és a Maybach márkákból összesen 93.900 darabot értékesítettek világszerte, ami 11 százalékkal kevesebb, mint egy éve. Ezen belül az alapmárka, a Mercedes-Benz eladásai 10 százalékkal, 83.500 darabra csökkentek.

Az egyetlen növekvő piac Kína volt, ahol az eladások ugrásszerűen, 34,9 százalékkal emelkedtek. Fájdalmas volt azonban a hanyatlás a japán és az amerikai piacon, itt 28,6, illetve 24,2 százalékkal estek az eladások.

Dieter Zetsche, a Daimler első embere múlt héten még óvatos optimizmussal nyilatkozott, azt mondta, hogy "trendforduló jelei mutatkoznak". A júliusi eredmények egyelőre rácáfoltak az igazgató szavaira, mert az értékesítés csökkenésének üteme az év hetedik hónapjában csaknem megkétszereződött júniushoz képest, 6,7 százalékról 11 százalékra emelkedett.

A Mini, a Rolls-Royce és a BMW márkákból a BMW világszerte 110 ezer darabot adott el, 12,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Elsősorban maga az alapmárka, a BMW szenvedte meg a recessziót, az eladások júliusban 15 százalékkal 90 ezerre darabra csökkentek.

Jól szerepelt viszont az Audi, elsősorban a kínai piac robusztus keresletének köszönhetően a Volkswagen leányvállalat szembe tudott menni az iparági trenddel, és júliusban 2,1 százalékkal több, 85 ezer gépkocsit értékesített. Kínában 40 százalékkal 13.400-ra szöktek fel az eladások a múlt év júliusához képest.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!