A német elektronikai óriás hiába növelte látványosan az elmúlt években piaci részesedését a mobiltelefon készülékek piacán, a részleg komoly veszteségeket hoz. A helyzet aztán a tavalyi év végén olyannyira súlyossá vált, hogy a vállalat előbb elkezdett partnert keresni, majd szigorú takarékossági csomagot jelentett be.
[ajanlo=101][igazitas=left/]Abban az elemzők is egyetértenek, hogy a két út valamelyike lehet csak hosszútávon járható a Siemens számára. Az év elején már úgy tűnt, hogy sikerül megoldani a helyzetet, a németek ugyanis előrehaladott tárgyalásokat folytattak a kínai Huawi céggel, amely mindkét fél számára komoly előnyöket tartogatott. Szakértők szerint a közös vállalat létrehozásával a kínai fél kiküszöbölhetné azt a hátrányt, hogy Európában márkájuk meglehetősen ismeretlennek számít. A Huawi mellett szól az is, hogy a két társaság már közelebbről is ismeri egymást: 2004 februárjában ugyanis - 100-100 millió dollár befektetéssel - létrehoztak egy közös vállalatot, amely az UMTS-generációs készülékek számára gyárt kiegészítőket. A németek viszont az olcsó munkaerővel bíró partner segítségével javíthatták volna versenyképességüket.
Kedden azután a Reuters hírügynökség a korábban tervezettnél drasztikusabb szanálási programról értesült, amit ugyanakkor a Siemens szóvivője cáfolt. Mint mondta, a negatív eredmény természetesen aggodalomra ad okot, és a vállalat megteszi a szükséges lépéseket, amelynek része a költségcsökkentés is. A piaci pletykákra azonban nem kívánt reagálni, mint mondta a szerdán megrendezésre kerülő féléves értékelő konferencián is szóba kerülhet a kérdés, de akkor fogják a nyilvánosság elé tárni a cég tervezett lépéseit, ha komplett megoldást dolgoznak ki.
A megoldás mindenesetre sokáig nem várhat, állítják az iparági elemzők, hiszen a mobilüzletág eddig egymilliárd euró körüli veszteséget hozott (ebből csak a 2004-05-ös üzleti év első negyedévében, amely 2004 szeptemberével végződött 143 milliót), és a mínusznak most már megálljt kell parancsolni. Mivel a végső megoldás a Siemens menedzsmentje szerint egy stratégiai partner bevonása, ezért a szaksajtó folyamatosan találgatja a lehetséges partnereket, és a távol-keleti cég mellett több más vállalat is szóba került. A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung szerint például a mobilpiac második szereplőjével, az amerikai Motorolával folytatnak előrehaladott tárgyalásokat. A cég szóvivője azonban erre a felvetésre is úgy reagált, hogy a találgatásokkal kapcsolatban nem kíván érdemben nyilatkozni. Hogy a kép még zavarosabb legyen, a tajvani Acer bejelentette, hogy érdeklődik a mobilpiaci megjelenés iránt, és ebben ideális partnere lehetne a Siemens.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
További költségek lefaragását célozza meg a Siemens
Ronaldo reklámozza majd a Siemens-mobilokat
Kínaiak fenik a fogukat a Siemens mobilgyártó részlegére
Kérők sokasága a Siemens mobilüzletága körül
Egyelőre nincs olyan stratégiai partner, amely a mobiltelefon gyártó részleg megerősítésében részt venne, és amellyel sikerült volna megegyeznie a német Siemensnek, szivárogtak ki információk a társaság féléves konferenciáját megelőzően.