5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új eszközzel bővül májustól a toborzási paletta, online piactér segíti a munkatársat kereső vállalatokat, illetve a területen működő szolgáltatókat. A Puzzle Internationalnek - a piactér létrehozójának - vezetője szerint a szolgáltatással gyorsabb és olcsóbb lehet a toborzási folyamat.

A Puzzle International májusban vezeti be Magyarországon azt az internetes szolgáltatást a toborzási piacon, ami nagy robbanással indult útjára pár évvel ezelőtt az Egyesült Államokban, s azóta dinamikusan nő a portálon keresztül futó keresések száma. "Az  online piactér segítségével a Puzzle összehozza a toborzó és a munkatársat kereső cégeket, előnyöket biztosítva mind a tanácsadónak, mind a vállalati oldal HR-eseinek. Az átláthatóbb és kevesebb adminisztrációval járó folyamatok segítik a jelöltek gyorsabb felkutatását”- nyilatkozta Somogyi Katalin, a Puzzle International magyarországi ügyvezetője. Az online piactér megnyitását egy piackutatás előzte meg, amelyben a vállalati oldalt kérdezték meg a toborzási szokásokról és a tanácsadó cégek munkájáról.

Toborzási csatornák választása

A vállalati HR-esek megkérdezése alapján elmondható, hogy az internetes, nyomtatott sajtós hirdetések mellett minden 5. cég személyzeti tanácsadó szolgáltatásait is igénybe veszi. A toborzási csatornák között, a közvetítő cégek választása mellett az elmúlt két évben megfigyelhető az ismeretségek, ajánlások útján történő keresés térnyerése is, amit a cégek egy része valamilyen úton-módon próbál támogatni is a munkavállalói körében.

A hazai, átlagos méretű (250 – 500 alkalmazottal rendelkező) cégek az esetek 95 százalékában HR-es pozícióban dolgozó munkatársakat vonnak be a keresési feladatok döntő többségébe, ők ráadásul az esetek harmadában a munkaidejük felét kereséssel és kiválasztással kapcsolatos feladatokkal töltik.

A tanácsadó kiválasztásának szempontjai

A Puzzle felmérése szerint a külsős személyzeti tanácsadó kiválasztásakor elsődleges szempont a HR-esek körében a referencia és az ár – a díjazás mértéke – legyen szó akár sikerdíjas megbízásról, akár fix + sikerdíjas konstrukcióról.  

A válaszokból arra lehet következtetni, hogy még a tanácsadójukkal "viszonylag elégedett" HR-esek (vagy döntéshozó pozícióban lévő vezetőik) egy jó referencia vagy a díjazás mértéke alapján az általuk ismert, bejáratott kapcsolatok mellett (vagy helyett) is hajlandóak új tanácsadók kipróbálására. Egy külföldi anyavállalat, tulajdonos előírásai a tanácsadó cég kiválasztásánál csak minden 10. cég életében határozzák meg a preferenciákat. A megkérdezettek 61 százaléka válaszolta, hogy "többnyire elégedett” a tanácsadójával, míg közel 10-10 százalék jelzett vissza átlagon felüli ("teljes mértékben") és valamivel átlagon aluli elégedettséget.

A Puzzle online piactere a tanácsadókat és a megbízókat is segíti. A tanácsadóval dolgozó HR-esek 36 százaléka a keresés sebességében szeretne javulást látni, 28 százalék említi az átküldött önéletrajzok "minőségét", mint javítandó területet. 23 százalék válaszolta azt, hogy a díjazás mértékén kellene a tanácsadóknak változtatniuk, míg 13 százalék a tanácsadó és megbízó közötti kommunikáció minőségét is fejlesztendő területként jelölte meg. (A tanácsadóval legalább "többnyire elégedett" HR-esek válaszai ugyanilyen sorrendet és nagyon hasonló százalékos megoszlást tükröztek.)

Az online piacterek térnyerése egyre több szolgáltatás területén hozza meg a piaci folyamatok "tisztulását”. A Puzzle piacterén a tanácsadók és a toborzó vállalatok regisztrációja díjmentes, a piactér használata ingyenes, nem jár semmiféle kötelezettséggel. A HR-esek a nyitott pozíció részleteinek feltöltésével, a megajánlott fizetés és a díjazás mértékének rögzítése után egyetlen kattintással értesíthetik a tanácsadókat az új keresésről, akik a munka jellege és a díjazás mértéke alapján dönthetnek a megbízásra jelentkezésről.

A piactér használata a munkatársat kereső cégek számára nagyobb jelölt-pool-hoz való hozzáférést, a nagyobb „merítés” miatt rátermettebb jelölteket eredményezhet. A díjazás mértékét a kereslet-kínálat határozza meg, a legnehezebben betölthető pozícióknál a legjobb jelöltek megkeresését a tanácsadók a piactéren is csak magasabb díjazásért fogják elvállalni.

A gyorsaság is fő szempont

A kérdőíves felmérés eredményének egyik tanulsága lehet a tanácsadók számára, hogy az átlagon felüli sebesség igen nagy érték a munkatársat kereső cégek számára. A piactér használata során a megbízó cégek erre is apellálnak, bármilyen munkakörről is legyen szó, a legjobb jelölteket legrövidebb idő alatt elérő cég munkáját fogják honorálni.

A tanácsadókkal dolgozó cégek preferenciája

"A tanácsadókkal dolgozó cégek a felmérés szerint – ha csak az ár és a referencia alapján tudnak választani – az esetek 56 százalékában az ár, 44 százalékában a referenciák alapján döntenek a tanácsadóval való együttműködésben. A referencia-alapú döntést a Puzzle International piacterén a tanácsadók egyedülálló minősítési lehetősége segíti.  A kutatásunk részletes elemzését a honlapunkon szereplő emailcímen keresztül kérhetik”- tette hozzá Somogyi Katalin.

Külföldi üzletek lehetősége

A magyarországi indulást követően a piactéren már elérhetőek lesznek külföldi keresések is – megkönnyítve a tanácsadóknak olyan piacok és cégek elérését, amelyek az átlagosnál jövedelmezőbbé tehetik a működésüket. „ Jelenleg a magyarországi tanácsadók regisztrációja folyik, s a hazai bevezetést követően a környező országok piacain szeretnénk folytatni a terjeszkedést,amelynek előkészületeit már megkezdtük. Az országok közötti munkaerő-áramlás elősegítése nagy lehetőségeket rejt” - nyilatkozta a cég ügyvezetője.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!