3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ötmillió forintra bírságolta a PSZÁF a CIB Bank Zrt.-t, mivel a hitelintézet megtagadta az együttműködést a Pénzügyi Békéltető Testülettel. A PSZÁF egyúttal megtiltotta a súlyosan jogsértő magatartás folytatását a bank számára.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a CIB Bank Zrt.-vel szemben, mivel az törvénysértő módon nem működött együtt a Pénzügyi Békéltető Testülettel (PBT) annak békéltetési eljárása során. A PSZÁF egyúttal megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását is a bank számára. Amint azt a törvény világosan kimondja: a pénzügyi szolgáltatónak kötelessége a PBT-vel együttműködnie, ugyanakkor nem kötelező viszont alávetnie magát a PBT döntésének. Ez az első alkalom, hogy a PSZÁF a PBT-vel való kötelező együttműködés elmulasztása miatt sújtott szankcióval egy pénzügyi szervezetet.

A Magyar Köztársaság Országgyűlése biztosította a pénzügyi fogyasztóknak azt a jogot, hogy a PSZÁF Pénzügyi Békéltető Testületének eljárását kezdeményezzék vitás ügyük gyors és ingyenes rendezése érdekében. Ezt a törvény által biztosított fogyasztói jogot egyik pénzügyi szolgáltató – így a CIB Bank Zrt. sem – csorbíthatja döntésével. A fogyasztói jogok csorbítását, semmibe vételét jelentő magatartás esetén pedig az azt megvalósító számíthat a PSZÁF szigorú szankciójára.

A PBT eljáró tanácsa egy banki ügyfél beadványa nyomán 2011. júliusban tűzött ki meghallgatást a pénzügyi szervezet és az ügyfél számára. Ennek kapcsán felszólította a CIB Bank Zrt.-t arra, hogy a jogszabálynak megfelelően 8 napon belül írásban nyilatkozzon a fogyasztó igényének jogosságáról, az ügy körülményeiről, a fogyasztói panasz elbírálásának sikertelenségéről, az esetleges egyezségi ajánlatról, továbbá arról, hogy aláveti-e magát a PBT kötelezésének, illetve biztosítsa részvételét a meghallgatáson.

A CIB Bank Zrt. válaszlevelében közölte, hogy nem nyilatkozik a fogyasztó igényének jogosságáról, az ügy körülményeiről, a fogyasztói panasz elbírálásának sikertelenségéről, nem tesz egyezségi ajánlatot, nem vesz részt a 2011. augusztus 23-ra kitűzött meghallgatáson, és nem veti magát alá a PBT határozatának. A pénzügyi szervezet – ellenkező tartalmú írásbeli nyilatkozatához képest – a meghallgatáson megjelent és különböző iratokat nyújtott be. A törvény azonban azért biztosít 8 napot a válaszirat megküldésére, hogy gyors eljárást tegyen lehetővé a fogyasztó érdekében. Így készülhet fel mind a fogyasztó, mind a PBT eljáró tanácsa a meghallgatásra, melyen a PBT döntést hoz. A CIB Bank magatartásával súlyosan akadályozta az eljáró tanácsot a döntéshozatalban, valamint a fogyasztót jogainak érvényesítésében.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!