4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A mai naptól a Malév is lehetővé teszi az online check-in szolgáltatást Budapestről induló járatai esetében. Az internetes bejelentkezés lehetőségét világszerte jelenleg már mintegy száz légitársaság biztosítja, Ferihegyen többek között a British Airways, a Lufthansa és a Ryanair is. A szolgáltatás elterjedése nyomán egyre kevesebb utas veszi majd igénybe a repülőtéri check-in pultokat, amelyeknél így várhatóan rövidülni fognak a sorok. Mfor.hu háttér.

Internetre szoktatják az utasokat (Mfor-montázs)

Két új internetes szolgáltatást - online check in és online jegymódosítás - vezet be a Malév szeptember 18-tól, jelentette be mai sajtótájékoztatóján Leonov Péter. A társaság vezérigazgatója közölte: az internetes bejelentkezés a járatokra egyelőre csak a Budapestről induló utasok számára lehetséges, egy éven belül azonban az összes, Malév által használt repülőtérről való indulásnál biztosítva lesz ez az opció.

Kényelmesebb és olcsóbb

A magyar légitársaságnál az online check-inre legkorábban az indulás előtt 23 órával van lehetőség, legkésőbb pedig ötven perccel a felszállás előtt lehet bejelentkezni. A szolgáltatás lényege, hogy az utasoknak nem szükséges a repülőtéri pultoknál várakozni, hanem otthonról vagy munkahelyről is "becsekkolhatnak", és maguk nyomtathatják ki a beszállókártyájukat. Így nem kell a járat indulása előtt két órával a repülőtérre kiérkezni, elég negyven perccel korábban ott lenni. A bőrönddel nem rendelkező utasok egyből áteshetnek a biztonsági ellenőrzésen, akik pedig poggyászt szeretnének feladni, azok a "drop off" pultoknál tehetik ezt meg.

Az online check-in előnye utasszempontból tehát leginkább az, hogy - plusz díjak nélkül - egyszerűbbé és gyorsabbá teszi az utazás folyamatát. A Malév pedig költségeinek csökkentését várja az újítástól, hiszen – feltételezve, hogy sok utas él majd ezzel a lehetőséggel – a jelenleginél kevesebb check-in pultot kell fenntartania a repülőtereken.

"Iparági becslések szerint a hagyományos jegykezelés átlagosan 3,68 dollárba kerül utasonként, míg az online check-in esetében a költség mindössze 0,16-0,25 dollár" - tette hozzá Leonov Péter. A társaság arra számít, hogy új szolgáltatása rövid időn belül népszerű lesz, s hamarosan – a nagy európai repülőterekhez hasonlóan – utasaik mintegy ötven százaléka az interneten jelentkezik majd be járatára.

A Ryanairnél már fizetős a reptéri check-in  

A Nemzetközi Légifuvarozási Szövetség (IATA) adatai szerint egyébként ma már mintegy száz légitársaság teszi lehetővé az online check-int, két éven belül pedig – az Airline IT Trends Survey 2008-as felmérése alapján - a légicégek 92 százaléka fogja biztosítani ezt a lehetőséget. Ferihegyen a jelentősebb légitársaságok többségénél,  így – többek között – a British Airwaysnél, a Lufthansánál, az easyJetnél és a Ryanairnél már eddig is adott volt ez a lehetőség.

"Augusztusban Budapestről induló utasaink csaknem húsz százaléka használta az online-check int" - mondta el az mfor.hu-nak Nagy Katalin. A British Airways marketingmenedzsere hozzáfűzte: a szolgáltatást Ferihegyen egy éve vezették be, azóta egyre többen veszik igénybe.

A Ryanairnél 2008 tavaszi adatok szerint az utasok negyven százaléka "csekkol be" interneten a járatokra az egész hálózatot tekintve. Ez az arány valószínűleg azért ilyen magas, mert az ír fapados a hagyományos, repülőtéri bejelentkezésért már pótdíjat számít fel. A Lufthansánál érdeklődésünkre annyit mondtak, hogy egyelőre csupán az utasok kis része él az online check-in lehetőségével.

Jön a mobil check-in

A német légitársaság egyébként a főbb németországi repülőtereken a közelmúltban vezette be a mobil check-in szolgáltatást. Ennek lényege, hogy a repülőjegyét interneten vagy mobilon megvásárló utas a járat indulása előtt a neten "becsekkolja magát", kiválasztja a megfelelő ülést, és beszállókártya helyett egy mms üzenetet kap. A kép egy fekete-fehér négyzetekből álló, leginkább tévés adásszünetre emlékeztető ábra, amellyel az utasnak nem kell sorba állnia a repülőtéren, hanem rögtön mehet a biztonsági ellenőrzéshez, ahol az adatokat megfelelő szkennerrel beolvassák a mobiltelefon képernyőjéről. Beszálláskor is csak a mobilt kell felmutatni, a papíralapú beszállókártya teljes mértékben megszűnik.

A Lufthansa ígérete szerint a mobil check-in szolgáltatás néhány héten belül, de legkésőbb év végéig Magyarországon is elérhető lesz, emellett a Malév is tervezi annak bevezetését. 

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!