Az érdeklődést megerősítették az Air France-nál is, a cég szóvivője szerint azonban egyelőre még nem döntöttek, hogy indulnak-e a pályázaton. Előzőleg a francia La Tribune úgy értesült, hogy a légitársaság 200 millió eurót (hozzávetőleg 5,7 milliárd koronát) fizetne a CSA-ért.
Az orosz Aeroflot már többször is megerősítette érdeklődését a cseh légitársaság iránt, de egyelőre még nem sikerült partnert találnia, akivel közösen pályázhatna. A kiírás szerint a többségi tulajdonosnak unióbeli cégnek kell lennie.
A cseh pénzügyminiszter-helyettes szerint az érdeklődők között van az Odien pénzügyi befektetői csoport - amely a Cedok utazási iroda tulajdonosa -, a cseh Travel Service charter társaság, valamint több nyugat-európai és távol-keleti légicég.
A cseh pénzügyminisztérium február 5-én írta ki a privatizációs pályázatot, az új tulajdonos a CSA 92 százalékos részvénycsomagját szerezheti meg. A kormány az eladásból 3,5-5 milliárd korona bevételt remél. Nyertest szeptember 30-án hirdetnek.
Az Air France-KLM legutóbb az új Alitaliában szerzett 25 százalékos részesedést, és korábban érdeklődését fejezte ki az osztrák AUA iránt is. A francia-holland vállalat és a CSA már együttműködik a Sky Team légiszövetségben, amelynek 10 tagja van, köztük a Delta Air Lines, a Korean Air, az Aeroflot, az Alitalia, a Continental Airlines, a Northwest Airlines, a China Southern Airlines.
MTI/Menedzsment Fórum