A Magyarországon működő ügynökségeket kreativitás alapján rangsoroló M-lista összeállításánál a hazai reklám szakmai versenyek mellett a rangos nemzetközi megmérettetéseken elért eredményeket is figyelembe vették. 2011-ben az M-lista első helyét az Ogilvy csapata szerezte meg, akik már az előző évben is dobogós helyezést értek el. Hatalmasat ugrott előre és második helyezett lett a 2010-ben még csak a lista 15. helyén álló Laboratory Ideas, a harmadik helyezést a 2010-es év második helyezettje, a DDB szerezte meg, míg az előző két évben a listát folyamatosan vezető ACG idén a hetedik helyen szerepel. Az M-lista összeállításánál a legtöbb díjat nyert reklámkampányokat is rangsorolták, itt az élen a Laboratory Ideas munkája az IKEA e-Folder szerepel, ami nagyban hozzájárult az ügynökség dobogós helyezéséhez.
Az idei lista újdonsága a hatékonysági rangsor, ami - az M lista al listájaként - a leghatékonyabb ügynökségeket rangsorolja a 2011-es Effie eredmények alapján. A hatékonysági listán az ACG az első, második helyen a Rebel Rouse a Trambulin Filmmel együtt, a harmadik helyezést pedig az OMD ügynökség érdemelte ki.
A hatékonysági rangsor elkészítésének apropóját idén, az Effie reklámhatékonysági verseny 10. születésnapja mellett, a kommunikációs során a kreativitás mellett egyre jobban előtérbe kerülő hatékonysági szempontok adták. A listák pontszámítási rendszerében az ügynökségek a Grand Prix trófeákért 5 pontot, az arany díjakért 3 pontot, az ezüst díjakért 2 pontot, a bronz díjakért 1 pontot, míg a shortlistes helyezésekért 0,5 pontot kaptak. A végleges rangsorolás úgy jött létre, hogy a szerzett pontok az egyes versenyek presztízsének megfelelő súlyszámokkal szorzódtak fel.
A lista érdekessége, hogy 2010-ben az első 15 szereplő összesen 17 930 pontot szerzett, míg 2011-ben az összpontszám több mint 40 százalékkal, 26 320-ra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a Magyarországon működő ügynökségek 2011-ben többet nevezést adtak le, több díjat nyertek és jobb helyezéseket értek el.
mfor.hu