A szerződésben a Credit Expo Kft. vállalta, hogy harminc új, tizennégy üléses, légkondicionált buszt állít üzembe, a flotta irányítását és tervezését pedig GPS segítségével végzi el.
Szintén szerepel a szeződésben, hogy a cég nem csak személyesen, hanem telefonon és interneten keresztül is lehetővé fogja tenni a jegyvásárlást, amire 2008 februárjától a világ bármely pontjáról lehetőség nyílik.
Szollár Domokos, a BA kommunikációs vezetője a vételárat nem árulta el. Az MTI-vel annyit közölt, hogy a Credit Expo - a 2005-ös ferihegyi taxitender nyerteséhez, a Zóna Taxihoz hasonlóan - utasonként szolgáltatási díjat fizet a BA-nak.
Az alapfeladatokra koncentrál a BA
A repülőtér reményei szerint az átalakítások február végére befejeződnek, így tavasztól az utasok egy teljesen megújult szolgáltatást találkozhatnak majd, közölte lapunkkal közleményben a cég.
A BA azért döntött az üzletág kiszervezése mellett, mert kizárólag a repülőtér üzemeltetéshez kapcsolódó alapfeladatokat kívánja ellátni.
A minibusz szolgáltatást a cég nem sorolja ide, mivel azt meglátásuk szerint sokkal hatékonyabban és jobban tudják üzemeltetni az erre szakosodott professzionális vállalatok.
A minibusz üzletágban valamivel több, mint kétszázan dolgoznak, rájuk az értékesítést követően is vonatkozik a BA hatályos kollektív szerződése.
A Credit Expóval kötött szerződést egyébként a munkavállalók képviselőivel tartott konzultációkat követően írta alá a BA, akik a cég szerint támogatták a tranzakciót.
Már 2006-ban nyert a Credit Expo
Mint ismert, a BA még 2006-ban írt ki tendert a minibusz üzletág értékesítésére. A pályázat elsőként preferált ajánlattevője a Wallis-Nógrád Volán konzorcium volt, ezzel a céggel azonban megszakadtak a tárgyalások, és nem jött létre megállapodás.
Emiatt a BA 2006 novemberében a második helyezett - és most az üzletágat megszerző - Credit-Expo Kft. és a Munkavállalói Résztulajdonosi Program által létrehozott konzorciumot hirdette ki győztesnek. 2007 januárjában azonban a BA felfüggesztette a céggel folytatott tárgyalásokat, miután – a BA akkori közlése szerint - ajánlatainak egyes részletei nem voltak elég meggyőzőek.
Szollár Domkos most ehhez hozzáfűzte: a pályázatot végül eredménytelennek nyilvánították, mivel megváltoztak a kiírásban szereplő elképzelések, amiket a szakszervezet és az üzemi tanács sem támogatott.
Menedzsment Fórum