3p

Nem hagyták érintetlenül a kínai BYD villanyautó-gyártó pénzügyi eredményeit a hazai piacán adott jelentős árengedmények, de ennél a cégnél ez egyelőre csak azt jelenti, hogy lassabban vágtat előre.

Kína legnagyobb konnektorból tölthető és tisztán akkumulátoros elektromos autókat gyártó vállalata, a Szegeden gyárat építő BYD 2022 óta a leggyengébb negyedéves gyorsjelentését tette közé az idén január és március közti időszakról beszámolva - írta a Reuters.

A szokásosnál gyengébb lett a bizonyítvány
A szokásosnál gyengébb lett a bizonyítvány
Fotó: BYD

Az árbevétel növekedése négy éve nem látott lassú tempóra csökkent a villanyautók iránti kereslet gyengébb bővülése és öldöklő árverseny miatt.

Az árbevétel 4, a nettó profit 10,6 százalékkal nőtt az elmúlt év első három hónapjához képest. Így az előbbi 124,94 milliárd jüan (6372 milliárd forint), a nyereség pedig 4,57 milliárd (233 milliárd forint) jüan lett. Ezek az adatok azt mutatják, hogy a BYD számai még mindig jobbak a Tesláénál. Az amerikai vállalat 2020, a koronavírus-járvány kitörése óta először könyvelt el árbevétel-csökkenést 2024 első negyedében.

Tesla kontra BYD

Ugyanakkor a Tesla visszavette a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának járó koronát kínai versenytárástól, amit a BYD 2023-ban vett el tőle.

A kínai cég két fronton harcolt az elmúlt hónapokban. Egyrészt bemutatta U7 típusát, ami egy ultraluxus modell, továbbá a pekingit autókiállításon megjelent a vállalat Denza prémium márkájának első szedánjával. Másrészt a tömegautók szegmenségben tovább csökkentette árait, hogy lépést tartson több tucatnyi hasonló stratégiát követő versenytársával. Az ebben a szegmensben megjelenő friss modelljei ára 5-20 százalékkal alacsonyabb a korábbi változatokénál.

Barátkozás a másik kínai óriással

A Goldman Sachs bankház legutóbbi piaci elemzésében azt jósolta, hogy a konnektorból tölthető és a tisztán akkumulátoros autókon elérhető profit Kínában kisebb lesz idén, mint 2023-ban volt. Ha tovább mélyül az árverseny, akkor a villanyautó-gyártó vállalatok eredménye negatívba fordulhat. A BYD idén ötödével akarja növelni termelését, miközben a számtalan kínai elektromosautó-gyártó öldöklő versenyre kényszeríti.

Sok találgatás jelent meg arról, hogy az autógyártásba nemrégiben bekapcsolódott Xiaomi mobiltelefongyártó együttműködhet a BYD-vel. Ezt a lehetőséget erősíti, hogy az autógyártó alapítója, Vang Csuang- fu és a telefoncég alapítója, Lej Csün felkeresték egymás cégeinek kiállítási helyszínét a pekingi show-n. Lej arról beszélt, hogy erősíteni akarja a Xiaomi együttműködését a BYD-val.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!