2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A romba dőlt orosz autópiacon kevés márka mondhatja el magáról, hogy növekedni tudott tavalyhoz képest.

Oroszországban augusztusban 19,4 százalékkal adtak el kevesebb autót, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az elképesztő mínusz ugyanakkor az idei év legjobb adata, ugyanis a piac lassulása április óta egyre visszafogottabb – derül ki az orosz AEB adataiból. A lassuló visszaesés mögött egyrészt az áll, hogy az orosz kormány ösztönzőkkel próbál életet lehelni az autópiacba, másrészt ott van a bázishatás. A grafikonon is jól látszik, hogy tavaly augusztusban a piac már elszenvedett egy több mint 25 százalékos visszaesést éves bázison és idén ehhez képest sikerült még sokkal rosszabb adatot produkálni.

Az AEB vezetője a számot úgy kommentálta, hogy az orosz piac lassan beáll egy, a korábbinál jóval alacsonyabb értékesítési szintre. Ez egyébként abból is jól látszik, hogy az első 8 hónapban 1,05 millió autót adtak el az országban, míg tavaly ilyenkor már közelítették az 1,6 milliót. 2013 hasonló időszakában pedig 1,8 milliós volt az orosz piac. Az idei összesített visszaesés egyébként 33,5 százalék.

Míg korábban még úgy tűnt, hogy a luxusmárkák képesek tartani magukat, mostanra ez is megdőlt, bár tény, hogy a Mercedes 10 százalékos visszaesése az első 8 hónapban egész jónak mondható egy ilyen környezetben.

Kattintásra galéria nyílik!

Vannak azonban kivételek: a Lexus például 13,6 ezer autót adott el, 15 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, a Porsche pedig 23 százalékos növekedést könyvelhetett el 3500 autó értékesítésével. Persze ezek egy milliós piacon nagyon kis volumenek. A Mercedes, mint a legkedveltebb prémiummárka is csak 28,8 ezer személyautót adott el.

Nem mellesleg az Audi és a BMW sem vesztett akkora piacot, mint az átlag, a Volvo viszont jóval nagyobbat, 57 százalékosat. Az igazán nagy vesztesek közé - tehát akik jelentős piaci részre rendezkedtek be, és az átlag felett estek vissza – olyan márkák tartoznak, mint a VW (-42), a Nissan (-39), a Renault (-38) vagy a Toyota (-36).

A piac első három helyezettje a Lada, Hyundai és Kia, amelyek a teljes volumen 37 százalékát teszik ki, inkább a nyertesek közé tartoznak, vagyis kevesebbet vesztettek, mint az átlag.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!