2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapesti Békéltető Testület (BBT) szerint a Magyar Telekom és egyes vállalkozások a Fővárosi Ítélőtábla egyértelmű ítélete ellenére továbbra is tisztességtelenül korlátozzák a fogyasztói jogokat a jótállási feltételekben - közölte a testület szombaton.

A testület eljáró tanácsai előtt lévő ügyekből kiderül, hogy a Magyar Telekom az általa forgalmazott mobiltelefonokat olyan jótállási feltételekkel árusítja, amelyek egy részéről már a Fővárosi Ítélőtábla is kimondta korábban: azok tisztességtelenek, ezért érvénytelenek. Ez a gyakorlat további vállalkozásoknál is megfigyelhető - teszi hozzá a BBT.

A Fővárosi Ítélőtábla 2012-ben meghozott jogerős ítéletében azt állapította meg: egy a Magyar Telekom által forgalmazott mobiltelefon jótállási jegyében tisztességtelen az a kikötés, amely szerint a szolgáltatót nem terheli jótállási kötelezettség, ha a hiba törés, sérülés következménye. Az ítélet indoklásában a másodfokú bíróság rámutatott: a jótállás időtartama alatt az eladónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba az értékesítés után keletkezett.

A Magyar Telekom a bíróság ítélete után vállalta ugyan a jótállási jegy helyesbítését, a BBT azonban számos ügyben azt tapasztalta, hogy a vállalkozás továbbra is a kifogásolt tartalmú jótállási jeggyel hozta forgalomba a mobiltelefonokat, és utasított el a jótállási igényeket.

Hangsúlyozzák, hogy a Fővárosi Ítélőtábla ítéletének jelentősége messze túlmutat a Magyar Telekom által forgalmazott mobiltelefonokon, hiszen az ilyen készülékeket, vagy akár egyéb műszaki cikkeket forgalmazó más cégek által alkalmazott jótállási jegyekben épp ugyanilyen vagy hasonló rendelkezések szerepelnek.

A testület a Ptk.-ra hivatkozva hangsúlyozza: nem elegendő a forgalmazó vagy a szakszerviz részéről annak puszta megállapítása, hogy a készülék például törött, sérült. A jótállásra kötelezettnek azt is bizonyítania kell, hogy a törés, sérülés az értékesítés utáni nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, továbbá a sérülés és a termék bejelentett hibája között ok-okozati összefüggés van, azaz a sérülés okozta a hibát. A forgalmazók ugyanis csak ez esetben mentesülhetnek a jótállási kötelezettség alól.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!