A két nagy csatorna között gyakorlatilag nem változott a különbség az egy héttel korábbihoz képest, a 48. héten ugyanakkor a kisebbek rovására mindkét adó növelni tudta nézettségi számait, amely egyrészt a tehetségkutatóknak, másrészt az új műsoroknak köszönhető. Érdekesség, hogy miközben a különbség alig, az egyes napok nézettsége jelentősebben változott, a hétköznapokat ugyanis a korábbi rendkívül szoros eredmények helyett kissé kényelmesebben vitt az RTL Klub. Igaz, a korábbiaknál kevesebbet, hiszen ezen a héten 4 estét nyert a hirdetők szempontjából mérvadó 18-49 éves korosztályban, míg legnagyobb vetélytársa hármat.
Az RTL Klub kínálatát átlagosan a 18-49 éves korosztály 31,9 százaléka választotta. Mögötte a TV2 (26,8% SHR), az M1 (3,8% SHR), a Film+ (3,6% SHR) és a Cool, illetve a VIASAT3 (3,5-3,5% SHR) végzett.
Érdekesség, hogy miközben a TV2 új, A 40 milliós játszma című vetélkedőjét nem hagyta érintetlenül a kritika, az új formátum egyelőre bírja a nézők szimpátiáját, hiszen az öt estéből négy alkalommal sikeresebb volt, mint az RTL Klubon sugárzott valóságshow, a Való Világ. Ez utóbbi program kapcsán szakmai berkekben meglehetősen sok pletyka látott napvilágot – a gyakoribb szex bevetésétől a kukkolda más idősávba mentésén át -, melyek kapcsán vannak logikailag pro és kontra érvek. Annak is lehet valóságalapja, hogy amennyiben nem sikerül a saját műsorsávjában rövid időn belül vezetővé tenni a Való Világot, úgy a műsor szlogenje, a „lét a tét” különös aktualitást kaphat, hiszen magas pozícióban lévő vezetők karrierje törhet meg a kudarc miatt.
Ami a hét kronológiáját illeti, némileg meglepő módon a hétfőt szoros küzdelemben, de a TV2 nyerte, köszönhetően elsősorban a fent említett vetélkedő kapcsán tapasztalt fokozott nézői érdeklődésnek. Kedden minden szempontból fordult a kocka, hiszen azt begyűjtötte az RTL Klub, ráadásul a Való Világ is több nézőt ért el, mint A 40 milliós játszma. Szerdán – igaz, egy már korábban sugárzott epizóddal – ezúttal Doktor House alulmaradt a napokban elhunyt Leslie Nilsen ellenében, az RTL Klub neki szentelte az esti filmet, a Drágám add az életed pedig hozta a várt számokat.
Csütörtökön viszonylag szoros eredmény hozott a nézettségi verseny, miután az Esti Showder Fábry Sándorral a kereskedelmileg fontos korcsoport 31 százalékát vonzotta, míg a konkurencián a klasszikusnak számító Üvegtigris című magyar film (25% SHR) ment. Pénteken a Megasztár ismét uralta az estét. Érdekesség ugyanakkor, hogy egy film ezúttal is megelőzte, ám most nem az RTL Klub (amely nemrég a Harry Potter egyik vasárnap sugárzott epizódjával ért el több nézőt, lásd: Újra lendületet vett az X-Faktor - a Megasztár már csak a harmadik), hanem a TV2 tudott nagyobb nézettséget produkáló mozit vetíteni.
Ahogy a péntek hagyományosan a TV2-é, úgy a szombat az RTL Klub és az X-Faktor felségterülete. A 48. hét legnézettebb műsora, mint az elmúlt hónapok során mindig, ezúttal is az RTL Klub zenei tehetségkutató versenye, az X-Faktor volt. Szombat este a 18-49 éves korosztály 55,2 százaléka izgulta végig, kinek kell befejeznie a versenyt. A döntőhöz közeledve a várt kiugrás egyelőre várat magára, igaz, a dalverseny döntője még így is hozhat rekordnézettséget. Vasárnap Brad Pitt és Angelina Jolie nem bírt a zebrákkal és a pingvinekkel. A Madagaszkár második része ugyanis igen népszerű volt: 40 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében, és a célcsoport második legnépszerűbb műsora lett.
mfor.hu