4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tanácstalanság jellemzi az RTL Klubot, melynek korábbi sikerműsora, a Való Világ eddig nem nagyon váltotta be a hozzá fűzött fokozott várakozást. A program a 48. héten csupán egy nap tudott a TV2 új kvízműsorán kifogni, négy alkalommal azonban alulmaradt. A piacvezető csatorna zászlóshajóinak így továbbra is az X-Faktor és a Barátok közt számítanak, melyekre a múlt héten sem lehetett panasza a nézettséget illetően.

A két nagy csatorna között gyakorlatilag nem változott a különbség az egy héttel korábbihoz képest, a 48. héten ugyanakkor a kisebbek rovására mindkét adó növelni tudta nézettségi számait, amely egyrészt a tehetségkutatóknak, másrészt az új műsoroknak köszönhető. Érdekesség, hogy miközben a különbség alig, az egyes napok nézettsége jelentősebben változott, a hétköznapokat ugyanis a korábbi rendkívül szoros eredmények helyett kissé kényelmesebben vitt az RTL Klub. Igaz, a korábbiaknál kevesebbet, hiszen ezen a héten 4 estét nyert a hirdetők szempontjából mérvadó 18-49 éves korosztályban, míg legnagyobb vetélytársa hármat.

Az RTL Klub kínálatát átlagosan a 18-49 éves korosztály 31,9 százaléka választotta. Mögötte a TV2 (26,8% SHR), az M1 (3,8% SHR), a Film+ (3,6% SHR) és a Cool, illetve a VIASAT3 (3,5-3,5% SHR) végzett.


Érdekesség, hogy miközben a TV2 új, A 40 milliós játszma című vetélkedőjét nem hagyta érintetlenül a kritika, az új formátum egyelőre bírja a nézők szimpátiáját, hiszen az öt estéből négy alkalommal sikeresebb volt, mint az RTL Klubon sugárzott valóságshow, a Való Világ. Ez utóbbi program kapcsán szakmai berkekben meglehetősen sok pletyka látott napvilágot – a gyakoribb szex bevetésétől a kukkolda más idősávba mentésén át -, melyek kapcsán vannak logikailag pro és kontra érvek. Annak is lehet valóságalapja, hogy amennyiben nem sikerül a saját műsorsávjában rövid időn belül vezetővé tenni a Való Világot, úgy a műsor szlogenje, a „lét a tét” különös aktualitást kaphat, hiszen magas pozícióban lévő vezetők karrierje törhet meg a kudarc miatt.

Ami a hét kronológiáját illeti, némileg meglepő módon a hétfőt szoros küzdelemben, de a TV2 nyerte, köszönhetően elsősorban a fent említett vetélkedő kapcsán tapasztalt fokozott nézői érdeklődésnek. Kedden minden szempontból fordult a kocka, hiszen azt begyűjtötte az RTL Klub, ráadásul a Való Világ is több nézőt ért el, mint A 40 milliós játszma. Szerdán – igaz, egy már korábban sugárzott epizóddal – ezúttal Doktor House alulmaradt a napokban elhunyt Leslie Nilsen ellenében, az RTL Klub neki szentelte az esti filmet, a Drágám add az életed pedig hozta a várt számokat.

Csütörtökön viszonylag szoros eredmény hozott a nézettségi verseny, miután az Esti Showder Fábry Sándorral a kereskedelmileg fontos korcsoport 31 százalékát vonzotta, míg a konkurencián a klasszikusnak számító Üvegtigris című magyar film (25% SHR) ment. Pénteken a Megasztár ismét uralta az estét. Érdekesség ugyanakkor, hogy egy film ezúttal is megelőzte, ám most nem az RTL Klub (amely nemrég a Harry Potter egyik vasárnap sugárzott epizódjával ért el több nézőt, lásd: Újra lendületet vett az X-Faktor - a Megasztár már csak a harmadik), hanem a TV2 tudott nagyobb nézettséget produkáló mozit vetíteni.

Ahogy a péntek hagyományosan a TV2-é, úgy a szombat az RTL Klub és az X-Faktor felségterülete. A 48. hét legnézettebb műsora, mint az elmúlt hónapok során mindig, ezúttal is az RTL Klub zenei tehetségkutató versenye, az X-Faktor volt. Szombat este a 18-49 éves korosztály 55,2 százaléka izgulta végig, kinek kell befejeznie a versenyt. A döntőhöz közeledve a várt kiugrás egyelőre várat magára, igaz, a dalverseny döntője még így is hozhat rekordnézettséget. Vasárnap Brad Pitt és Angelina Jolie nem bírt a zebrákkal és a pingvinekkel. A Madagaszkár második része ugyanis igen népszerű volt: 40 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében, és a célcsoport második legnépszerűbb műsora lett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!