2p

Egy friss felmérés szerint nem akarnak a feltétlenül szükségesnél többet költeni élelmiszerre az emberek függetlenül attól, hogy mekkora a jövedelmük. 

Az infláció ugyan alábbhagyott, ám a fogyasztóknak továbbra is az a legfontosabb céljuk, hogy mérsékeljék az élelmiszerekre fordított kiadásaikat a Stout tanácsadó cég felmérése szerint. 

Kutatásban mesélték el a vevők, mit szeretnének
Kutatásban mesélték el a vevők, mit szeretnének
Fotó: Carrefour

Az emberek a saját márkás áruházi termékeket és a leértékelt árukat keresik a boltokban annak nyomán, hogy továbbra is igyekeznek ellenőrzésük alatt tartani kiadásaikat. További tendencia, hogy népszerűek az újfajta vásárlási lehetőségek, különösen a fiatalok körében. A piackutatók ezt úgy értelmezik, hogy a vevőknek egyre kevésé az áruházak a fontosak, sokkal inkább arra figyelnek, hogy mire van szükségük.

A kutatás szerint az 1990 és 2010 között született két korosztályhoz, a millenniumi és Z generációhoz tartozók háromnegyede igénybe vett valamilyen élelmiszer-vásárlást támogató alkalmazást az elmúlt egy évben. További tanulsága a piackutatásnak, hogy az áruházláncok egyik legnagyobb gondja a munkaerőhiány. Erről a cégek vezérigazgatói számoltak be. Az elmúlt évben a kiszolgálás első vonalában dolgozó fizikai munkások – árufeltöltők, pénztárosok – 44 százaléka fontolgatta, hogy feladja állását. Az egyetlen jó hír ezzel kapcsolatban, hogy az év második felében csökkent ez az arány.

A munkaerő-problémák arra ösztönzik az áruházláncokat, hogy keressék az automatizálás, a robotizálás lehetőségeit. Egyebek mellett ez szól az önkiszolgáló pénztárak vagy a teljesen kasszamentes technológiák terjedése mellett. Az is kiderült a felmérésből, hogy egyre több vásárló igyekszik elkerülni az élelmiszer-veszteséget és a csomagolások eldobásából fakadó szemetelést.

Nemrégiben egy másik kutatásból, amit az AlixPartners tanácsadó cég végzett az derült ki, hogy a kiskereskedelem cégvezetői úgy érzik, ágazatuk mindent felforgató változásokon megy keresztül. Attól tartanak, hogy elveszthetik az állásukat, mert kevesebb vezetőre lesz szükség vagy másfajta – például webshopos ismeretekkel rendelkező – menedzserek veszik át a helyüket. (Via ESM Magazine

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!