Így is lehetett volna reklámozni a vizes vb-t, de mi inkább sorosoztunk
Lenyűgöző megoldással promózzák a vízi- és egyéb sportokat a tajvani metrón.
Ha van valami, amivel igazán nem vádolható a pénteken induló budapesti vizes világbajnokság - már persze az olcsóságon kívül - akkor az a promóciós kreativitás. A Szijjártó Péter-haver Kuna Tibor cége, a Trinity International Communications Kft. 3 milliárd forintot kapott a rendezvény kommunikációjára. Hogy ezt pontosan mire fordították, azt nem tudni, mindenesetre az övék mellett köttetett még néhány szerződés, és ezeket összerakva szembesülhetett az ember Budapesten olyan következményekkel, mint hogy
- felmatricáztak pár vonatot és a hivatalos partner Főtaxi kocsijait,
- készítettek egy bizarr, magyar nyelvű Youtube-os videót Godzilla-méretű Hosszú Katinkával, meg egy angol nyelvűt, múzeumban lebegő robotbálnával,
- és volt pár hirdetés a kormány ingyenesen osztogatott bulvár-napilapjában, a Lokálban.
Ezen túl volt még pár nem valami nagy habzású nyereményjáték, és kábé ennyi volt az egész. A promóterek még a Facebookon sem nyomultak, pedig az tényleg pofonegyszerű - és olcsó - lett volna, illetve a rendezvény orvosi stábjának egy részét ott toborozták, de az más tészta.
Nagyjából ennyit lehetett észlelni reklámfronton, így nem is olyan megdöbbentő, hogy az NRC és a NetPanel közös felmérése szerint a magyarok 43 százalékát egyáltalán nem érdekli a torna. És még ha visszakézből le is sorosbérencezzük a kutatás készítőit, és feltételezzük, hogy manipulált eredményekkel igyekeznek vébé- és nemzetellenes hangulatot kelteni, abban alighanem akkor is megszülethet az egyetértés, hogy a vizes vébé reklámkampánya nem sikerült valami bravúrosra. Pedig egyetlen jó ötlet elég lett volna ahhoz, hogy legalább a fővárosiak java részét a cirka 170 milliárdosra hízott beruházás ujja köré csavarják.
Például az az ötlet, amit Tajvanban lőttek el, és amiről a designyoutrust.com számolt be. A szigetország fővárosa, Tajpej ad otthont augusztus 19-30 között a 29. nyári Universiade-nak, melyen egyetemi sportolók versengnek egymással. Itt egy fantasztikus húzással egész egyszerűen felmatricázták a helyi metró padlóját. Ennyi volt az egész, de az eredmény egészen lenyűgöző, így néz ki például az úszást népszerűsítő szerelvény:




De vannak még mások mellett rövidtávfutást és focit promózó metrókocsik is.


Egyszerű, de óriási ötlet, ami tényleg felkelti az ember figyelmét, jópofa és különleges, ráadásul alkalmat ad tök hangulatos fotózásokra, ami a metróutasokból is előhozza a játékosabbik éjnüket. Hát így lehet egy másodperc alatt megszerettetni még a legapatikusabbakkal is egy sportrendezvényt.
Ehhez képest Budapesten egyfelől a frissen felújított metrókocsik az elmúlt hetekben a botrány szinonimájává váltak, másfelől, amikor sikerült valamit a villamos padlójára ragasztani, az is Soros György ellen hergelő matrica lett, hadd tapossa a milliárdos arcát a kedélyes magyar. Persze, az is igaz, hogy a tajvani megoldással szemben ehhez nem kellett kreativitás.
Amúgy, ha nagy ötleteknek híján is voltak a reklámszakemberek, pénz azért lett volna némiképp hatékonyabb promómegoldásokra, még akkor is, ha feltesszük, hogy Kuna 3 milliárdja mind elment másra: csak át kellett volna pakolni pár milliót a Soros ellen hergelő kampány 5,6 milliárdos költségvetéséből, vagy az eggyel korábbi, Állítsuk meg Brüsszelt!-móka büdzséjéből, amire csak egy hónapban 4,2 milliárd forint közpénz ment el. De ez meg nyilván azért nem történt meg, mert hát fontossági sorrend is van a világon, és ezek szerint sorosgyűlölet > minden.
mfor.hu