Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Lenyűgöző megoldással promózzák a vízi- és egyéb sportokat a tajvani metrón.

Ha van valami, amivel igazán nem vádolható a pénteken induló budapesti vizes világbajnokság - már persze az olcsóságon kívül - akkor az a promóciós kreativitás. A Szijjártó Péter-haver Kuna Tibor cége, a Trinity International Communications Kft. 3 milliárd forintot kapott a rendezvény kommunikációjára. Hogy ezt pontosan mire fordították, azt nem tudni, mindenesetre az övék mellett köttetett még néhány szerződés, és ezeket összerakva szembesülhetett az ember Budapesten olyan következményekkel, mint hogy

  • felmatricáztak pár vonatot és a hivatalos partner Főtaxi kocsijait,
  • készítettek egy bizarr, magyar nyelvű Youtube-os videót Godzilla-méretű Hosszú Katinkával, meg egy angol nyelvűt, múzeumban lebegő robotbálnával,
  • és volt pár hirdetés a kormány ingyenesen osztogatott bulvár-napilapjában, a Lokálban.

Ezen túl volt még pár nem valami nagy habzású nyereményjáték, és kábé ennyi volt az egész. A promóterek még a Facebookon sem nyomultak, pedig az tényleg pofonegyszerű - és olcsó - lett volna, illetve a rendezvény orvosi stábjának egy részét ott toborozták, de az más tészta.

Nagyjából ennyit lehetett észlelni reklámfronton, így nem is olyan megdöbbentő, hogy az NRC és a NetPanel közös felmérése szerint a magyarok 43 százalékát egyáltalán nem érdekli a torna. És még ha visszakézből le is sorosbérencezzük a kutatás készítőit, és feltételezzük, hogy manipulált eredményekkel igyekeznek vébé- és nemzetellenes hangulatot kelteni, abban alighanem akkor is megszülethet az egyetértés, hogy a vizes vébé reklámkampánya nem sikerült valami bravúrosra. Pedig egyetlen jó ötlet elég lett volna ahhoz, hogy legalább a fővárosiak java részét a cirka 170 milliárdosra hízott beruházás ujja köré csavarják.

Például az az ötlet, amit Tajvanban lőttek el, és amiről a designyoutrust.com számolt be. A szigetország fővárosa, Tajpej ad otthont augusztus 19-30 között a 29. nyári Universiade-nak, melyen egyetemi sportolók versengnek egymással. Itt egy fantasztikus húzással egész egyszerűen felmatricázták a helyi metró padlóját. Ennyi volt az egész, de az eredmény egészen lenyűgöző, így néz ki például az úszást népszerűsítő szerelvény:

De vannak még mások mellett rövidtávfutást és focit promózó metrókocsik is.

Egyszerű, de óriási ötlet, ami tényleg felkelti az ember figyelmét, jópofa és különleges, ráadásul alkalmat ad tök hangulatos fotózásokra, ami a metróutasokból is előhozza a játékosabbik éjnüket. Hát így lehet egy másodperc alatt megszerettetni még a legapatikusabbakkal is egy sportrendezvényt.

Ehhez képest Budapesten egyfelől a frissen felújított metrókocsik az elmúlt hetekben a botrány szinonimájává váltak, másfelől, amikor sikerült valamit a villamos padlójára ragasztani, az is Soros György ellen hergelő matrica lett, hadd tapossa a milliárdos arcát a kedélyes magyar. Persze, az is igaz, hogy a tajvani megoldással szemben ehhez nem kellett kreativitás.

Amúgy, ha nagy ötleteknek híján is voltak a reklámszakemberek, pénz azért lett volna némiképp hatékonyabb promómegoldásokra, még akkor is, ha feltesszük, hogy Kuna 3 milliárdja mind elment másra: csak át kellett volna pakolni pár milliót a Soros ellen hergelő kampány 5,6 milliárdos költségvetéséből, vagy az eggyel korábbi, Állítsuk meg Brüsszelt!-móka büdzséjéből, amire csak egy hónapban 4,2 milliárd forint közpénz ment el. De ez meg nyilván azért nem történt meg, mert hát fontossági sorrend is van a világon, és ezek szerint sorosgyűlölet > minden.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.