2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A malac eleje és hátulja is másik cégnél volt olcsóbb a budaörsi arany háromszög egymásra épült hipermarketjeiben, míg a legkeresettebb pezsgőmárkánál nem volt árverseny, a ketchupnál és mustárnál pedig főként a gyártók versenyeztek egymással.

A Napi Gazdaság cikke szerint hozta a szilveszteri formáját a Cora a malacfronton, tegnap a kereskedelmi arany háromszögben az egész fél malac a törökbálinti áruházban volt a legolcsóbb. A fél malac elejét is a francia tulajdonú kereskedelmi cég adta a legolcsóbban, de a hátuljában a Tesco vált árdiktálóvá, ugyanis valamivel kevesebb mint ezer forinttal olcsóbban kínálta a termék kilóját. A fél malac hátulja a briteknél elgondolkodtatóan olcsó volt, ahhoz képest, hogy a válság előtti évben, 2007-ben a fél malac hátulját még jócskán 2000 forint felett kínálták.

Baromfivirsliben a Tesco és a Cora is azonos árat állapított meg, kilónként 199 forintot. Bár a termék hegyekben állt a hűtőpultokban, a Napi szilveszteri ármustrája alatt embert nem látott, aki tett volna a kosarába a termékből. Jellemzően a drágább frankfurti, illetve a bécsi vagy a juhbeles virslit vették. Frankfurti virsliben viszont az Auchan volt a nyerő, kilónként 50 forinttal rávert a konkurens Tescóra, amely a terméket 699 forintért adta.

A legkeresettebb pezsgőmárkában (0,75 literes Törley) nem volt árverseny, mindenhol 739 forintért rakták ki a terméket, viszont sörben (Soproni, ötös csomagolású, félliteres, üveges) alaposan szóródtak az árak: a Tescónál 859, az Auchannál 925, a Coránál 944 forint volt (plusz üvegbetét). A termék sehol nem volt akciós, az áruházak jellemzően más-más márkát promotáltak.

Ketchupban és mustárban láthatóan nem az áruházak, hanem a gyártók versenyeztek egymással. Volt, ahol a Globus, volt, ahol az Univer termékei voltak olcsóbbak. Az azonban feltűnő, hogy a két márka között jelentős áreltérések mutatkoztak áruházon belül és a konkurens áruházakban is. Mustárban mind a két márka esetében a Cora volt a legolcsóbb. Ketchupban a 490 grammos kiszerelésű Globus a Tescónál, míg a 470 grammos Univer a Corában és az Auchanban is azonos áron volt kapható. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!