4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nyári szoros eredmények után ismét rendkívül magabiztosan hozta a hétköznap estéket az RTL Klub a nézettségi versenyben. A 37. héten egyedül vasárnap sikerült meglepni a piacvezető csatornát, akkor azonban a TV2 egy korábbi Indiana Jones filmmel sima csatát nyert.

Ismét nyílt az olló a két nagy csatorna között, ami egyrészt a keddi Bajnokok Ligája (BL) mérkőzés csekély nézettségére, másrészt a TV2-nek korábban jó számokat hozó sorozatok iránti mérsékeltebb érdeklődésnek tudható be. A piacvezető csatorna, az RTL Klub így a múlt héten tovább növelte nézettségét, miközben a TV2-nél komoly fejtörést okozhat, hogy mit kezdjenek a keddi nappal, hiszen idén ősszel rendre betliznek a BL mérkőzésekkel, pedig a közvetítési jogokra igen jelentős összeget fordított a csatorna. Így az elitliga meccsei – a csatorna reményeivel ellentétben - nem húzóprogramnak bizonyulnak, hanem drága ballasztnak, hiszen a csatorna átlagnézettségének csupán a felét hozza a foci. Emellett a hétköznapokat tekintve az őszi program alapján a pénteki nap tűnik még megoldatlan problémának a TV2-nél, hiszen az ekkor vetített NCIS: Los Angeles folyamatosan gyenge számokat hoz, miközben az eredeti verziója a csatorna egyik húzósorozata. (Talán nem véletlen, hogy a csatorna blogja is foglalkozik a témával - szerk.)

Főműsoridőben a 18-49 éves korosztály 29,8 százaléka nézte az RTL Klubot, míg a TV2-re csak 22,8 százalék kapcsolt. A középmezőnyben a Film + vezeti a listát 4,5 százalékkal, megelőzve az M1-et (4,4 % SHR), ezt követte a ViaSat3 (4,2 % SHR), majd a Cool (3,8 % SHR). Az elmúlt héten hat estét nyert az RTL Klub, egyet pedig a TV2.


Bár korábban azt sugallták az érintettek, hogy kulcsszerepe van annak, melyik csatornán kezdik az estét a nézők, mivel kevesen váltanak gyakran adót, ez ismét megdőlni látszik. A koraesti műsorsávban ugyanis rendszeresen nyer a TV2 hírműsora, a Tények az RTL Klub Híradója ellenében, azután azonban fordul a kocka. Ráadásul a héten az RTL Klub csodafegyvere, a Barátok Közt kiemelkedő eredményt ért el, a sorozat keddi epizódját az 50 év alattiak 41, 2 százaléka választotta. A népszerű sorozat – ahogy a Széf és a Fókusz is – egész héten veretlen volt a konkurens adón vetített műsorral szemben. A TV2 Édesnégyes c. reality műsora ugyan a bulvármédiában az aktuális szereplő (Majka) körül keltett felhajtásnak köszönhetően javított számain, ám ismét -, már a harmadik hete - marad alul a Széffel szemben, a Fókusz pedig a Jóban Rosszban című sorozatot győzte le a héten.

Ami a hét napjait illeti, hétfőn ezúttal a TV2 egyik sikersorozata, az NCIS kikapott az RTL-es Dr. Csont nyomozóitól, igaz ezt követően a Gyilkos számok némi gyógyírt hozott a második számú csatorna számára. A kedd nem csak a Panathinaikosz vesszőfutását, de ezzel párhuzamosan a TV2-ét is eredményezte. A BL-közvetítést nem csak a fent említett Barátok közt epizód előzte meg jócskán, de a Castle című sorozat is a korábbiaknál jóval magasabb számokat produkált.

A szerdai nap statisztikáit is büszkén elemezhették az RTL Klubnál, hiszen a Nagyon nagy ő című vígjátékkal sikerült kétvállra fektetni a konkurencia egyik nagyágyúját, a Doktor House című korházi sorozatot. Csütörtökön a Gálvölgyi-show jócskán maga mögé szorította az Apádra ütök című filmet, amely csak a késő esti műsorsávban tudott javítani. A pénteki nap érdekességeként az említhető, hogy az NCIS: Los Angeles nem tudott annyi nézőt hozni a TV2 számára, mint a sorozatot követő „sima” NCIS ismétlés. Nem meglepő módon így a CSI bebiztosította az utolsó hétköznapi győzelmet is az RTL Klub számára.

A szombat úgy tűnik idén ősszel a tehetségkutatókról szól a tévénézők körében, ami pedig a csatornák versengését illeti, ismét az RTL Klub győzelmét hozta az este. A hét legnézettebb műsora a 18-49 éves nézők körében ismét az X-Faktor lett, az RTL Klub tehetségkutató műsorát a kereskedelmi célcsoport 51,7 százaléka választotta, szemben a TV2-es Megasztár 26,3 százalékával. Igaz, utóbbi ismét hosszabb volt, mint az X-Faktor, és az RTL-es műsort követően sokan kapcsoltak át a Megasztárra. A hét utolsó napján vigasztalódhatott a TV2, mely gyakorlatilag az egész estét uralta, a Tények, a Napló és az Indiana Jones film is jócskán maga mögé utasította a konkurens csatornán futó porgramokat (Hiradó, Tökéletes célpont, Armageddon). Csak a késő esti műsorsávban jött fel az RTL Klub, amikor a Heti Hetessel megverték a Frizbit.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!