4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az 1974-ben bemutatott Különben dühbe jövünk című Bud Spencer-Terence Hill vígjátékot az elmúlt 30 évben a magyar televíziós csatornák számtalan alkalommal sugározták, ám mindez nem akadályozta meg az RTL Klubot, hogy a vasárnap este Szupermozi címszó alatt műsorra tűzze. Mint a heti nézettségi adatok mutatják ez az a film, amiről mindig le lehet még egy bőrt húzni, hiszen a hét utolsó napját (is) simán nyerte a csatorna. Az RTL Klub továbbra is dominál, a nézők a Való Világgal és a Barátok közt epizódjaival múlatják az időt.

Karácsony óta nem talál fogást a TV2 nagy konkurensén, az RTL Klubon. Utóbbi gyakorlatilag bármit műsorra tűzhet, nem tud veszíteni. A nézők egy jelentős része ráadásul az igényesnek nehezen nevezhető szórakozást választja, így estéről estére tarol a Való Világ. A mentális problémával küzdő bezárt „kísérleti egerek” mellett a piacvezető csatorna zászlóshajója, a Barátok közt ezúttal is hozta a szokásos kimagasló számokat, és a Fókusz nézettségére sem lehetett az RTL Klubnál panasz. A TV2 számára a kora esti hírműsor maradt ezen a héten is sovány vigasznak, ráadásul a korábbi hetek dominanciája után ezúttal csak három hétköznap estét nyert meg a Tények az RTL Klub Híradójával szemben. A második számú csatorna problémáit súlyosbítja, hogy az esti műsorsávban a korábban jól teljesítő sorozatok közönsége, ha nem is látványosan, de olvadt, így a késő esti műsorsávban sem tudják megverni az RTL-t.

A 4. héten az RTL Klub a 18-49 éves korosztályban, főműsoridőben átlag 33,9 százalékos nézettséget ért, a TV2 átlag 18,7 százalékot könyvelhet  el, majd a Film+ (4,6% SHR), a Viasat3 (4,2% SHR), a Cool (3,5% SHR) következik a nézettségi listán. Immár megszokottá vált, hogy a közepes csatornák rangsorának a végén az M1 (3,3% SHR) kullog.

A 4. héten is minden este az RTL Klubot választották a legtöbben a kereskedelmileg fontos célcsoportból, így 37 este óta veretlen a csatorna. Utoljára december 24-én tudott nyerni a TV2 az RTL Klubbal szemben a kiemelt korcsoportban. Nem véletlen, hogy a piacvezető csatorna egy korábbi rekorddal hozakodott elő közleményében, a leghosszabb megnyert időszak 2007. október 8. és december 24. között volt, ekkor a 18-49 éves nézők 78 napon át folyamatosan az  RTL Klubot választották főműsoridőben.

Ami a kronológiai sorrendet illeti, hétfőn a Barátok közt aktuális részével egyidőben kezdődő NCIS-nek esélye sem volt, majd ezt követően a nézők a Dr. Csontot választották. Kedden a Castle verte a Nincs alku című filmet. Szerdán a Doktor House és a Mercy angyalai sem tudtak felülkerekedni az RTL-en sugárzott, A legenda című Jackie Chan filmen.

Csütörtökön Fábry Sándor talkshowja magabiztosan győzte le a Gyerekek vagy egyebek című filmet. Pénteken a TV2-n két hete még remekül kezdő Hawaii Five-O süppedt el a mocsárba, és az RTL-es CSI immár számottevően jobb számokat mutat. Az elmúlt hetek trendjei alapján a szombati nap semmi meglepőt nem hozott, a "fél ország" az RTL Klubot nézve izgult, pedig elég lett volna a Bors websiteján megnézniük a végeredményt.

Némileg meglepő volt ugyanakkor a vasárnapi nézettségi adat. A TV2 ugyan nem egy friss filmmel próbálkozott, ám feltehetőleg a csatorna illetékesei is azt gondolták, hogy egy 36 éves film ellen, mely a hipermarketek DVD kínálatában a közepes, (valószínűleg a tévénézők számára már túl magasnak számító) 999 forintos kategóriában szerepel elegendő lesz egy Nicole Kidman főszereplésével készült vígjáték (Földre szállt boszorkány). Nos, a vasárnap este után leszögezhetjük, hogy a Bud Spencer-Terence Hill páros örök és (nézettségben is) verhetetlen. A rajongóik szerint az életművüket tekintve a jó közepes szintet megütő filmjük is bármikor képes 1,5 millió magyart , köztük 700 ezret a hirdetők szempontjából releváns célcsoportból a tévék elé ültetni. A fenti számok tükrében nem lenne meglepő, ha nosztalgianapokat tartanának a csatornák, és a tavasz folyamán az olasz duó nagy klasszikusait ismét műsorra tűznék.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!