Miközben 2011 első három hónapjában valamivel több, mint 5000 használt autó érkezett Magyarországra, addig a tavalyi év utolsó negyedévében már 20 700, vagyis a piac a négyszeresére nőtt. Ebben a masszív emelkedésben némi szezonális hatást is tetten lehet érni, hiszen a negyedik negyedévet az elsőhöz hasonlítottuk, de ha az éves számokat vetjük össze, akkor a használtautók piaca 2012-ben 70, 2013-ban pedig 32 százalékkal nőtt.
A változást alapvetően két tényező határozza meg: egyrészt 2012 év elején a regisztrációs adó változásával olcsóbbá vált a használt autók behozatala, másrészt az új autók értékesítésének a felfutásával párhuzamosan valamelyest enyhül a gazdasági válság kereslet visszafogó hatása. Ez utóbbi talán abban is tetten érhető, hogy a használtauto.hu statisztikája szerint az átlagár egy százalékkal nőtt. Mindezt úgy, hogy az állomány elöregedése folyamatos.
(Forrás: hasznaltauto.hu)
Ugyan tavaly az új autók értékesítése is növekedett, de annak a piacnak a bővülése messze nem tudott lépést tartani a behozott járművek számának emelkedésével. Sőt, az importált használt autók piaca immár 26 százalékkal haladja meg az újakét. Mivel a behozott autók átlagéletkora többnyire 9-10 év, így az elöregedési folyamat „garantált”. Ráadásul az újonnan értékesített járművek jelentős részét a kereskedők re-exportálják, vagyis külföldi országokban továbbértékesítik.
Jó hír viszont, hogy a hasznaltauto.hu szerint lassan, de folyamatosan nő a gazdát cserélő két év alatti használt autók volumene is.
Ugyan a mostani közlemény nem tartalmazza, de egy hónappal korábbi elemzésükben arra mutattak rá, hogy elsősorban német, "márkás" autók a magyar gépjárművezetők kedvencei.
mfor.hu