4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 31. hét ismét megerősítette az elmúlt időszak tanúságát, mely szerint a Barátok közt nélkül az RTL Klub pozíciója meglehetősen ingatag. Az elmúlt másfél hónapban így harmadszor is vereséget szenvedett a nézettségi versenyben a kereskedelmileg fontos célcsoportot tekintve az RTL Klub. A korábbi második helyeket jogos vagy vicces magyarázatokkal próbálta elkenni az elmúlt évek egyeduralkodója, ám most vélhetőleg nem az okokat, hanem a megoldást keresik a csatornánál.

Két hete is megemlékeztünk arról, hogy az elmúlt néhány évben heti szinten nem szokott vereséget szenvedni az RTL Klub, hiszen 2008-ban maradt le utoljára a TV2 mögött, ám most hat héten belül harmadszor kényszerül kínos magyarázkodásra a csatorna. Az első verség még indokolható volt azzal, hogy a foci vb mellett (mely egyébként sok nézőt vitt el a kereskedelmi tévéktől), a csatorna műsorszünetre kényszerült az ORTT korábbi büntetése okán. A legutóbbi alkalommal az RTL Klub részéről csak egy kínos poénra futotta, mely szerint úgy engedték maguk elé a TV2-t, mint Massa Alonsót. A múlt héten azonban megint a TV2 nyerte a nézettségi versenyt. Tény, hogy a nyári időszak miatt hirdetői szempontból, egy kevésbé fontos időszakról van szó, ám az RTL Klub problémái akár az őszi reklámfoglalásokra is hathatnak, ami pedig végső soron milliárdos bevételkieséssel is járhat a tévétársaság számára.

A 31. héten a TV2 önmagához képest minimálisan javítva, 23,8 százalékos átlagos közönségarányt ért el, azonban a győzelemhez ez is elegendőnek bizonyult. A második RTL Klub a nézők 23,2 százalékát követte, míg a Magyar Televízió 1-es adása 5,6 százalékot ért el.


A hét tanúságait elemezve szembeszökő, hogy az RTL Klub mennyire sebezhető az aduásznak számító Barátok közt című szappanopera nélkül. Az elmúlt három hétben, amióta nyári szabadságra került a szappanopera immár másodszor maradt alul a csatornák versenyében. Az is érdekes, hogy az időnként lesajnált TV2 a nyár során sokkal okosabban – vagy szerencsésen – használja fel újra a korábbi programokat, miközben az RTL Klub által bedobott pótlékok esetenként komoly baklövésnek bizonyultak. Érdekes küzdelem volt a két csatorna vezető sorozatának párharca, az RTL Klub ugyanis hétköznap kora este A mentalista című szériát ismétli a Doktor House ellenében. Annak ellenére, hogy év közben milyen elsöprő sikere volt, most nem tarolt az RTL Klub által választott program.

Az a tézis sem áll – most nyáron legalábbis -, hogy amelyik csatornán kezdenek kora este a nézők, az az esték hátralevő részében nyerő helyzetben van, hiszen a Tények hat alkalommal biztosított jó indulást, ám a heti adatok ennél jóval szorosabb párharcról tanúskodnak.

Ami pedig az egyes estéket illeti, a hétfő inkább az RTL-nek kedvezett, hiszen a Fókusz verte az Aktívot, és Gálvölgyi is jobb volt a 2-es csatorna humoristáinál, ám később az NCIS legyűrte a Hazudj ha tudsz című sorozatot. Kedden annyiban volt más a helyzet, hogy a szórakoztató műsorok csatáját a TV2 nyerte, ám a Castle – mely a második legnézettebb tévés programnak bizonyult – alaposan helyben hagyta az Időzsarut. Szerdán kétszer jelentkezett be a Princeton-Plainsboro oktatókórház, a Doktor House szokásos időpontban hozta a megszokott magas nézettséget, ám az RTL Klub által vetített film, A komolytalan komornyik így is több nézőt vonzott.

A csütörtök azután ismét a TV2 számára hozott több nézőt, a Hőhullám után a Cserebere szerencse című film is 430 ezres nézői létszámot hozott, ami bebiztosította a csatorna számára az estét. A pénteki napon ismét a Hőhullám nyert a Gálvölgyi-show ellenében, majd a tengerészet helyszínelői (NCIS) is felülmúlta a Las Vegas-i nyomelemzők történetét. A szombati film még az RTL-nek sikerült jobban, a Zorro álarca (23,9% SHR) 2 százalékponttal maradt le a Maszk mögött (25,9% SHR). Vasárnap viszont a múlt heti RTL-en vetített győztes film második részével, a Men in Black 2-vel állt bosszult a TV2, a mozifilm 35,6 százalékos közönségaránnyal megszerezte a hét filmje címet is, míg a vele szemben futó konkurens program (Ki a faszagyerek?) mindössze 23,8 százalékra volt képes. A vasárnap esti, második filmje szoros győzelme sem mentette meg az RTL Klubot attól, hogy második televízióként zárja az aznapi főműsoridőt és vele a teljes heti versenyt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!