4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az egy héttel korábbi rendkívül szoros küzdelem és a két nagy kereskedelmi csatorna közötti minimális különbség ezúttal kevésbé volt jellemző, hiszen az RTL Klub előnye ismét közel 6 százalékpontra nőtt a nézettségi versenyben. Ám a TV2 a korábbi gyengeségét javítva, a hétköznapok többségét ezúttal is remek számokkal abszolválta.

Továbbra is a kisebbek kárára hasít a két nagy kereskedelmi csatorna, igaz ezúttal a TV2 némileg vesztett, míg az RTL Klub nyert a nézői arányokat tekintve. Az elmúlt két héthez hasonlóan az Ezek megőrültek című celebvetélkedő alaposan összekavarta a hétköznapok erőviszonyait, miután minden nap fölényesen megnyerte a műsorsávját. Így az RTL Klub nagyágyúját, a Barátok közt nyomasztó fölényét sikerült ellensúlyozni. A hétköznapokon immár csak a kedd okoz komoly fejfájást a TV2 vezetőinek, mivel a Bajnokok Ligája továbbra is átlag alatti nézőt vonz. A pénteki és szombati naptól eltekintve, amikor tehetségkutató műsoraikat sugározzák a csatornák 15 százalékpontos különbséggel a kedd eredményezte a legjelentősebb differenciát.

A 44. héten ismét öt győztes nap jutott a nézettségi versenyben az RTL Klubnak, míg kettő estét a TV2 szerzett meg. Múlt héten a 18-49 éves korosztály átlagosan 32,4 százaléka kapcsolt az RTL Klubra főműsoridőben, a második helyen a TV2 végzett, átlagosan 26,7 százalék nézte a műsoraikat. Ugyanúgy zárt a VIASAT3 és a Film+ (4,1-4,1 % SHR), majd az M1 (3,6% SHR), illetve a Cool (3,4% SHR) következett a heti átlagokat tekintve.

Ünnepnappal kezdődött a hét, amelyet a magyarok jelentős számba a tévékészülékek előtt töltöttek. Az esti órákban a kereskedelmi célcsoportból mindkét csatorna komoly nézőt tudott megmozgatni. Erősen bekezdett a TV2, hiszen a fontos célcsoportot tekintve a csatornán vetített amerikai animációs film, a Félelem és Shrekketés volt a második legnézettebb program a héten. Az időközben botrányai és „Paris Hilton-öribari” kapcsán ismertté vált Lindsey Lohan főszereplésével készült, az RTL Klubon vetített Apád, anyád idejöjjön (34,3% SHR) vígjáték fej-fej melletti eredményt ért el az Asterix az olimpián (33,8% SHR) című rajzfilmmel. Ha szoros versenyben, végülis is a piacvezető hozta az estét, (RTL: 32,4; TV2: 31,7% SHR) miután a Csábítás elmélete (29,7% SHR) rávert az az Édesek és mostohák (23,8% SHR) című amerikai filmre.

Nem okozott meglepetést kedden a Bajnokok Ligájának gyengébb száma, hiszen korábban a csúcsrangadónak számító Real Madrid-AC Milan meccs sem váltotta meg a világot. Ezúttal ráadásul ismét egy kisebb érdeklődét keltő mérkőzés került terítékre, így már a Fókusz (35,3% SHR) meghatározta az estét nézettségben, majd a Barátok közt (44,1 % SHR), illetve a szintén közkedvelt külföldi sorozatok, a Vészhelyzet (37,2% SHR), a Grace klinika (37,4% SHR) növelték a piacvezető csatorna győzelmének arányát. A szerda ugyan hagyományosan erős nap a TV2 számára, ám régen volt arra precedens, hogy a teljes főműsoridőt (19-23 óra) tekintve nyerjen a csatorna. Ezúttal azonban erre is sor került, a Fókusz (29,6% SHR) és a Barátok közt (33,3% SHR) ugyan nézettebb volt, mint a hasonló tematikájú Aktív (22,3% SHR) és a Jóban rosszban (21,1% SHR). Ezt megelőzően, illetve követően azonban a TV2 örülhetett.

A második számú kereskedelmi csatorna ezúttal mellényúlt a csütörtöki filmválasztással, így az RTL Klub az est nagyobb részét uralta, és jobban szerepelt a Barátok közttel (31,9% SHR), az Esti Showder Fábry Sándorral (33,7% SHR) és a Házon kívül  magazinműsorral (28,9% SHR) a Jóban rosszban (23,5% SHR), az Ilyen még nem volt amerikai filmmel (22,1% SHR) és a Megamániával (17% SHR) szemben.

A pénteki nap totális TV2 sikert hozott, zenei műsora, a Megasztár (49% SHR) fölényesen nyerte a napot. Az egy héttel korábbi nézettségi számokat azonban nem tudta a dalverseny megismételni. A szombati nap hasonló koreográfia, de fordított előjellel zajlott. A legtöbben, mint az előző hetekben, most is az X-Faktort nézték, a kiemelt 18-49 éves korosztály 55,2 százaléka kísérte figyelemmel a tehetségek versengését. Itt is elmondható ugyanakkor, hogy a korábbi lokális csúcshoz képest morzsolódtak le nézők. Vasárnap A Karib-tenger kalózai 2. részét (36,4% SHR), a Heti hetest (29,5% SHR) és a Várj, míg világos lesz (26,7% SHR) című  műsorokat választották a legtöbben. A TV2 az utolsó napon nem tudta szorossá tenni a versengést, így sem a Napló, sem az esti mozifilm, sem a Frizbi nem volt komoly ellenfele az RTL Klubnak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!