4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután a TV2 átrendezte programstruktúráját, és egyik legnépszerűbb műsorát, a Megasztárt péntekre helyezte át, túl nagy kockázatvállalás nélkül leszögezhető, idén nem lesz olyan péntek, amit nézettségben ne a TV2 nyerne, ugyanakkor a szombati napokon esélye sem lesz a csatornának megszorítania az X-Faktort.

A TV2 lestoppolta a pénteket, cserébe feladta a szombatot, nagyjából így lehetne összefoglalni a csatorna múlt heti döntését, mely szerint a Megasztár ötödik évadának műsorait egy nappal korábban sugározzák. A vélemények persze megoszlanak a döntés kapcsán, hiszen a néhányak által sótlannak tartott X-Faktor ellen lett volna mit keresnie a sokéves tapasztalattal rendelkező műsornak. Az érvelők szerint a 40. heti nézettségi adatok már viszonylag szoros eredményről tanúskodtak. Mások szerint az eddig egymás rovására vetített programok így még több nézőt vonzanak majd, ami mindkét csatorna számára előnnyel jár, hiszen a hirdetőket így könnyebb kiszolgálni. Mindkét tábor véleménye alátámasztható a jelenleg ismert számokkal, így leginkább a következő hetek adatai igazolhatják a TV2 döntésének helyességét.

A nézettségi adatok egy dologra ugyanakkor rámutatnak, a szombat feladása, - amikor is a legtöbben ülnek a képernyők elé - az RTL Klub számára volt kedvezőbb, hiszen így tovább növelte előnyét a heti statisztikában. A 41. héten főműsoridőben a 18-49 éves korosztály 31,4 százaléka nézte az RTL Klubot, míg a TV2-re 22,3 százalék kapcsolt. A középmezőnyben az M1 (4,7 % SHR) után a Viasat3 következik 4,3 százalékkal, ezt követi a Cool (3,9 % SHR), majd a Film+ (3,4 % SHR).

Gyakorlatilag immár hetek óta hasonló a nyert napok száma, hiszen ismét 5 estét nyert az RTL Klub, míg kettőt a TV2. A változás csupán annyi, hogy a hétvége helyett ezúttal a péntek és a vasárnap lett a második számú csatornáé, míg a nyári kisiklás után ismét veszített hétköznapot az RTL Klub. Nem jelent változást az sem, hogy a Vacsoracsata-Fókusz-Barátok közt trió bivalyerős volt ezúttal is, igaz az RTL Klub szappanoperája nem tudott ellenfele lenni a Megasztárnak, mely 250 ezerrel több nézőt vonzott. Szintén megszokott immár, hogy a latin-amerikai műsorgyárak egyik aktualitása, az Árva Angyal továbbra is remekel, majd az esti programot felvezető hírműsorok közül is a TV2-t preferálják inkább a nézők, hiszen a Tények című műsor minden nap verte az RTL-es Híradót.

A napi statisztikák kapcsán úgy tűnik, az RTL Klub jól felépítette a hétfőt, így a Dr Csont (29,7 % SHR) és A rejtély (25,4 % SHR) is győzött a konkurens adón vetített NCIS (25,1 % SHR) és a Gyilkos számok felett (24,5 % SHR). Kedden is hasonlóan történtek az események, hiszen a Tv2-ön vetített Hiába futsz című akciófilmet (21% SHR) verte meg a Castle (31,3 % SHR) és a Döglött akták (30,9 % SHR). Szerdán a Doktor House százezer nézővel többet ért el (29,2 % SHR), mint a konkurens adón vetített német akciófilm, a Sziklaöklű szerzetes (27,2  % SHR), mely ugyanakkor jobban teljesített, mint a Született feleségek.

Csütörtökön nem sikerült átverni az RTL Klubot, hiszen jól szerepelt a Gálvölgyi Show (29% SHR) és a Kész Átverés Show (25,8% SHR), így mindkét program győzedelmeskedtek a TV2-ön vetített Szemtelen szemtanúkkal szemben. Ami a pénteket illeti a fent sorolt vélemények kapcsán a TV2 közleménye azt hangsúlyozta, hogy a csatorna döntése pozitív hatással bírt az eddig is egyre erősödő Megasztárra. A 18-49-es korosztályban jelentősen megnőtt azok száma, akik a TV2 zenei tehetségkutatójára voltak kíváncsiak: az előző heti 34,3%-hoz képest majdnem 10 százalékponttal (Megasztár közönségaránya: 41.hét 43,8% SHR míg a 40.hét 34,3% SHR). Ezzel szemben a Barátok közt a nézők 28,6 százalék választotta, míg a CSI csupán 21,5 SHR-t tudott.

Hiába volt fölényes pénteken a TV2 győzelme, amit az X-Faktor művel, arra nehéz szavakat találni, hiszen ismét a hét legnézettebb műsora lett a 18-49 éves nézők körében. Szombat este a 18-49 éves nézők 55,2 százaléka választotta az RTL Klub zenei tehetségkutatóját. Ezzel szemben a TV2-n vetített filmek (Anyád lehetnék, Pitch black) csupán a tévék előtt ülők 10,7, illetve 14,7 százalékát tudták megszerezni.

Vasárnap vigasztalódhatott a TV2, hiszen ezt az estét ismét nyerte. A csatorna a Naplóval, vasárnap esti szuperfilmjével, a Pókemberrel, valamint Hajdú Péter talk showjával a Frizbivel, főműsoridőben 27,3 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmileg fontos célcsoportban, míg az RTL Klubnál ez a szám 24,8 százalék volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!