A TV2 lestoppolta a pénteket, cserébe feladta a szombatot, nagyjából így lehetne összefoglalni a csatorna múlt heti döntését, mely szerint a Megasztár ötödik évadának műsorait egy nappal korábban sugározzák. A vélemények persze megoszlanak a döntés kapcsán, hiszen a néhányak által sótlannak tartott X-Faktor ellen lett volna mit keresnie a sokéves tapasztalattal rendelkező műsornak. Az érvelők szerint a 40. heti nézettségi adatok már viszonylag szoros eredményről tanúskodtak. Mások szerint az eddig egymás rovására vetített programok így még több nézőt vonzanak majd, ami mindkét csatorna számára előnnyel jár, hiszen a hirdetőket így könnyebb kiszolgálni. Mindkét tábor véleménye alátámasztható a jelenleg ismert számokkal, így leginkább a következő hetek adatai igazolhatják a TV2 döntésének helyességét.
A nézettségi adatok egy dologra ugyanakkor rámutatnak, a szombat feladása, - amikor is a legtöbben ülnek a képernyők elé - az RTL Klub számára volt kedvezőbb, hiszen így tovább növelte előnyét a heti statisztikában. A 41. héten főműsoridőben a 18-49 éves korosztály 31,4 százaléka nézte az RTL Klubot, míg a TV2-re 22,3 százalék kapcsolt. A középmezőnyben az M1 (4,7 % SHR) után a Viasat3 következik 4,3 százalékkal, ezt követi a Cool (3,9 % SHR), majd a Film+ (3,4 % SHR).
Gyakorlatilag immár hetek óta hasonló a nyert napok száma, hiszen ismét 5 estét nyert az RTL Klub, míg kettőt a TV2. A változás csupán annyi, hogy a hétvége helyett ezúttal a péntek és a vasárnap lett a második számú csatornáé, míg a nyári kisiklás után ismét veszített hétköznapot az RTL Klub. Nem jelent változást az sem, hogy a Vacsoracsata-Fókusz-Barátok közt trió bivalyerős volt ezúttal is, igaz az RTL Klub szappanoperája nem tudott ellenfele lenni a Megasztárnak, mely 250 ezerrel több nézőt vonzott. Szintén megszokott immár, hogy a latin-amerikai műsorgyárak egyik aktualitása, az Árva Angyal továbbra is remekel, majd az esti programot felvezető hírműsorok közül is a TV2-t preferálják inkább a nézők, hiszen a Tények című műsor minden nap verte az RTL-es Híradót.
A napi statisztikák kapcsán úgy tűnik, az RTL Klub jól felépítette a hétfőt, így a Dr Csont (29,7 % SHR) és A rejtély (25,4 % SHR) is győzött a konkurens adón vetített NCIS (25,1 % SHR) és a Gyilkos számok felett (24,5 % SHR). Kedden is hasonlóan történtek az események, hiszen a Tv2-ön vetített Hiába futsz című akciófilmet (21% SHR) verte meg a Castle (31,3 % SHR) és a Döglött akták (30,9 % SHR). Szerdán a Doktor House százezer nézővel többet ért el (29,2 % SHR), mint a konkurens adón vetített német akciófilm, a Sziklaöklű szerzetes (27,2 % SHR), mely ugyanakkor jobban teljesített, mint a Született feleségek.
Csütörtökön nem sikerült átverni az RTL Klubot, hiszen jól szerepelt a Gálvölgyi Show (29% SHR) és a Kész Átverés Show (25,8% SHR), így mindkét program győzedelmeskedtek a TV2-ön vetített Szemtelen szemtanúkkal szemben. Ami a pénteket illeti a fent sorolt vélemények kapcsán a TV2 közleménye azt hangsúlyozta, hogy a csatorna döntése pozitív hatással bírt az eddig is egyre erősödő Megasztárra. A 18-49-es korosztályban jelentősen megnőtt azok száma, akik a TV2 zenei tehetségkutatójára voltak kíváncsiak: az előző heti 34,3%-hoz képest majdnem 10 százalékponttal (Megasztár közönségaránya: 41.hét 43,8% SHR míg a 40.hét 34,3% SHR). Ezzel szemben a Barátok közt a nézők 28,6 százalék választotta, míg a CSI csupán 21,5 SHR-t tudott.
Hiába volt fölényes pénteken a TV2 győzelme, amit az X-Faktor művel, arra nehéz szavakat találni, hiszen ismét a hét legnézettebb műsora lett a 18-49 éves nézők körében. Szombat este a 18-49 éves nézők 55,2 százaléka választotta az RTL Klub zenei tehetségkutatóját. Ezzel szemben a TV2-n vetített filmek (Anyád lehetnék, Pitch black) csupán a tévék előtt ülők 10,7, illetve 14,7 százalékát tudták megszerezni.
Vasárnap vigasztalódhatott a TV2, hiszen ezt az estét ismét nyerte. A csatorna a Naplóval, vasárnap esti szuperfilmjével, a Pókemberrel, valamint Hajdú Péter talk showjával a Frizbivel, főműsoridőben 27,3 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmileg fontos célcsoportban, míg az RTL Klubnál ez a szám 24,8 százalék volt.
mfor.hu