A két nagy csatorna között ugyan ezúttal kismértékben nőtt a különbség, ám a hét napból ismét csak ötöt tudott megnyerni az RTL Klub, míg a hétvége ismét a TV2 diadalát hozta. A Barátok közt mellett a legnépszerűbb tévés időtöltésnek a tehetségkutató műsorok nézése számít, hiszen az X-Faktor szombati és vasárnapi adása is kiemelkedő számokat produkált, miközben a Megasztár is tudja tartani a múlt heti rekordszámokat.
A 40. héten főműsoridőben a 18-49 éves korosztály 29,2 százaléka nézte az RTL Klubot, míg a TV2-re 23,1 százalék kapcsolt. A középmezőnyben az M1 (4,9 % SHR) után a Viasat3 következik 4,6 százalékkal, ezt követi a Cool (3,8 % SHR), majd a Film+ (3,7 % SHR).
Ami a heti kronológiát illeti, korábbi formáját továbbra sem találja az NCIS (23,9 % SHR), ismét alulmaradt hétfőn a Dr Csont (31,6 % SHR) ellenében, emellett A rejtély (25,5 % SHR) is győzött a konkurens adón vetített Gyilkos számok felett (25,2 % SHR). Kedden ezúttal sem volt BL-meccs, ám a TV2 filmválasztása nem jött be, a csatornán vetített Ember gyermeke (15,8 % SHR) című filmet alaposan megelőzte a Castle (32, 8 % SHR) és a Döglött akták (32,1 % SHR). Szerdán a TV2 által vetített Doktor House (29,3 % SHR) ismét jó nézettséget hozott, legyőzve a Maffia! (28,7 % SHR) című filmet, ám ezt követően az RTL Klub műsora jött be jobban, hiszen a Született feleségek már nem tudta felülmúlni.
Csütörtökön Fábry Sándor ezúttal ellenállhatatlan volt, az Esti Showder 30 százalék körüli közönségarányt ért el, míg a konkurens csatornán futó – sokadszor ismételt – vígjáték, az Amerika kedvencei (17 % SHR) meglehetősen visszafogott eredményeket hozott. Pénteken az elmúlt hetek forgatókönyve ismétlődött, a CSI (28 % SHR) fölényesen előzte meg az NCIS: Los Angeles sorozatot ( 16, 4 % SHR), majd az alapszéria ismétlése megelőzte a Vámpírnapló című sorozatot.
Szombat este a 18-49 éves nézők nagyobb része választotta a Tv2-t (32,1% SHR), mint az RTL Klubot (27,4% SHR), a tehetségkutatók versenyét viszont az X-Faktor nyerte: abban az intervallumban, amikor a két műsor párhuzamosan futott, a többség az RTL Klub műsorát választotta. A teljes műsort tekintve a kereskedelmi célcsoport 34,7 százaléka választotta az X Faktort, míg a Tv2-es Megasztárra ugyanezen csoport 34,3 százaléka kapcsolt. A párhuzamosan futó adásokat tekintve az eddigi legszorosabb versengés most volt, majd az X-Faktort követően szokás szerint sokan váltottak a TV2 műsorára. Az RTL Klub csavart egyet az eddigi rendszeren, és vasárnap estére is betett egy X -Faktor adást, mely nem meglepő módon remekelt, a 18-49 éves korosztály 40,4 százaléka választotta, szemben a TV2-n vetített Transformers-szel (30,3 % SHR). Igaz, a tehetségkutatót követően a nézők nagyrésze a TV2-re kapcsolt, így a Transforers vége mellett a Frizbi is legyűrte a konkurens adón futó Heti hetest.
mfor.hu