2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Unió közlekedési miniszterei hétfőn jóváhagyták a nem biztonságos légitársaságokat felsoroló egységes EU-s feketelistát. Az új szabályok várhatóan 2006 elején lépnek életbe, miután az EU valamennyi tagországa értesíti a bizottságot arról, hogy melyik légitársaság számára tiltaná be a közlekedést országa területén. Ezt követően az Európai Bizottság összeállítja a feketelistát egységes kritériumok alapján.

Az idén bekövetkezett súlyos légi katasztrófák ismét ráirányították a figyelmet a repülésbiztonsági kérdésekre, s felgyorsították a feketelista összeállításával kapcsolatos előkészítő munkát. Eleinte csak egyes országok vontak meg leszállási jogokat bizonyos légitársaságoktól, az egységes lista igénye csak később fogalmazódott meg.

Franciaország például augusztusban jelentette be, hogy a nyári szerencsétlenségek miatt egyes légitársaságokat kitilt légteréből. Az ország civil repülési hatósága (DGAC) eközben első alkalommal tette hozzáférhetővé a négy korábban kitiltott vállalat nevét. Ezek az észak-koreai Air Koryo, az amerikai Air Saint-Thomas, a libériai International Air Service és az Air Mozambique.

Franciaország után Belgium is közzétette azon légitársaságok listáját, amelyeket biztonsági okokra hivatkozva tilt ki légteréből. A kilenc feketelistára helyezett vállalat egyike sem foglalkozik személyszállítással, de mindegyik aktívan részt vett a belgiumi teherforgalomban. A szóban forgó légitársaságok a közép-afrikai Africa Lines, az egyiptomi Air Memphis, a kongói Central Air Express, a líbiai ICTTPW, a nigériai International Air Tours Limited, a ghánai Johnsons Air Limited, a ruandai Silverback Cargo Freighters, az örmény Air Van Airlines és az ukrán South Airlines.

Az európai államok feketelisták közzététele mellett pozitív módon is hatni kívánnak a repülés biztonságosabbá tételére. Az európai polgári repülési konferencián felmerült javaslatok között támogatásra talált a repülőgépek szigorúbb ellenőrzésének ötlete is - írta korábban az mfor.hu.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!